Poczta Polska ustawia przetargi?

Syn wiceministra skarbu Andrzeja Szarawarskiego pracuje w firmie, która dostarcza Poczcie Polskiej samochody. Syn założyciela Platformy Obywatelskiej Andrzeja Olechowskiego robi Poczcie kampanię reklamową. Oba przetargi na usługi tych firm były ustawione - pisze "Super Express".

Jak ustawia się przetarg? Wystarczy do istotnych warunków zamówienia wpisać takie, które spełnia tylko jedna firma. Tak było z opisanym przez "Super Express" skandalicznym przetargiem na mundury dla listonoszy (Poczta za kurtki płaci 1250 zł!). Poczta zażądała dostarczenia w ciągu 3 tygodni ubrań z materiału, którego nie produkuje żadna polska firma.

Tak było też z przetargiem na 135 aut dostawczych. Warunek dotyczący niezależnego zawieszenia wszystkich kół spełniał tylko Volkswagen. Dlaczego Poczta chciała, aby wygrał Volkswagen?

Wśród pracowników zwycięskiej firmy Bieńkowski z Sosnowca, dealera Volkswagena, która dostarcza Poczcie samochody, gazeta znalazła Mikołaja Szarawarskiego, syna wiceministra skarbu Andrzeja Szarawarskiego. Mikołaj Szarawarski jest w firmie nieuchwytny - ponoć wyjechał w delegację służbową.

Czy również przypadek zrządził, że przetarg na kampanię reklamową Poczty wygrała firma DFF, której współwłaścicielem jest Jacek Olechowski, syn byłego przewodniczącego PO Andrzeja Olechowskiego? Jego spółka zgarnęła zamówienie wartości 6 mln zł! Znane agencje reklamowe zrezygnowały z udziału w tym przetargu, gdyż Poczta dała za mało czasu na przygotowanie kampanii.

Więcej: rel="nofollow">Super Express - Krył aferySuper Express - Krył afery

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)