Trwa ładowanie...
dnssodu

Pieniądze z parkometrów na remont dróg (później)

Środki pochodzące z opłat parkingowych są
przeznaczane na remonty dróg - zapewniał we wtorek Michał Malicki
z zarządu stołecznej Gminy Centrum. Przyznał jednak, że błędem
było zbyt długie przetrzymywanie ich na koncie.

dnssodu
dnssodu

W ten sposób Malicki odniósł się do zarzutów NIK. Izba ujawniła, że Zarząd gminy Warszawa-Centrum nie przeznaczał środków pochodzących z opłat parkingowych na utrzymanie dróg publicznych, a traktował je jako lokatę kapitałową. Podobne zarzuty odpierają też samorządy innych miast.

Malicki tłumaczył, że wydatkowanie tych środków nie jest łatwe ponieważ wymaga długich konsultacji z poszczególnymi gminami. Rozpoczęły się one w lipcu ubiegłego roku, natomiast pieniądze, przeznaczone na remont 17 ulic, zostały rozdysponowane na początku tego roku.

Malicki zapewniał też, że kolejne środki z płatnego parkowania będą wydawane na bieżąco.

Odnosząc się do zarzutów NIK o niedostatecznej kontroli przez gminę Centrum firmy Wapark eksploatującej systemu płatnego parkowania w Warszawie Malicki poinformował, że na przełomie maja i czerwca została przeprowadzona specjalna kontrola i nie wykazała ona żadnych uchybień w pracy Waparku.

dnssodu

Malicki uważa też, że wypowiedzi przedstawicieli NIK są zaprzeczeniem idei prywatyzowania części zadań gmin. Tymczasem - mówił - często te same działania wykonywane przez urzędników są gorsze i droższe niż firm prywatnych.

Również według przedstawicieli zarządu miasta Poznania i tamtejszego ZDM, Strefa Ograniczonego Postoju w stolicy Wielkopolski zdaje egzamin - zmniejsza ruch w centrum miasta i generuje przychody, które są inwestowane w drogi.

Z kolei Wrocław na płatnym parkowaniu w centrum miasta zarobił w ubiegłym roku ponad 3,5 miliona złotych. Wpływy z opłat były większe, ale część pieniędzy wydano na druki abonamentów za parkowanie, korespondencję i prowizje dla odpowiedzialnych za system. Pracownicy wrocławskiego ZDiK mówią, że cała kwota z płatnego parkowania przeznaczana jest na utrzymanie i bieżące remonty dróg.

Krytycznie swój system ocenia natomiast samorząd kaliski. W liczącym około 120 tysięcy mieszkańców Kaliszu, do kasy Zarządu Dróg Miejskich, który odpowiada za miejsca parkingowe, wpłynęło w ubiegłym roku zaledwie 160 tys. zł. Parkingi prowadzą tutaj trzy firmy prywatne, które płacą miesięczny ryczałt w kwocie od 451 zł do 12,3 tys. zł. Obecny system jest zły i jeszcze w tym roku zostaną ustanowione strefy parkowania, które będzie prowadzić ZDM - powiedział kierownik utrzymania ulic i inżynierii miejskiej Krzysztof Gałka.(ck)

dnssodu
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dnssodu
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj