Paszporty będą wydawać też gminy i powiaty
Szef MSWiA Krzysztof Janik polecił wojewodom
podpisywanie umów z władzami gmin i powiatów, by te mogły
przyjmować wnioski paszportowe i wydawać paszporty. To usprawni
procedurę ich wydawania - podkreśla MSWiA.
Po przełomie 1989 r. i w następnych latach wielu Polaków - korzystając z możliwości, która wtedy się pojawiły - wyrobiło sobie paszporty. Obecnie, gdy kończy się ich 10 - letnia ważność, zapotrzebowanie na nowe dokumenty, szczególnie przed wakacjami, gwałtownie rośnie.
Szef MSWiA, przewidując ten wzrost, już w lutym podczas konwentu wojewodów zwrócił się do nich, aby zawierali z wybranymi urzędami gminnymi i powiatowymi umowy na prowadzenie oddziałów mogących przyjmować wnioski i wydawać paszporty, co usprawniłoby procedurę ich wydawania - powiedziała rzeczniczka MSWiA, Alicja Hytrek.
W czwartek Janik polecił wojewodom "niezwłoczne finalizowanie" tych umów.
Jednocześnie minister wskazał wojewodom na konieczność dostosowania czasu pracy wydziałów paszportowych do potrzeb i oczekiwań obywateli, tak aby mogli z nich korzystać także w godzinach popołudniowych i wieczornych - poinformowała Hytrek.
Wojewodowie zostali zobowiązani do poinformowania "wszelkimi dostępnymi środkami" o miejscu, trybie i godzinach pracy punktów przyjmujących wnioski paszportowe. (iza)