Panele LCD popularniejsze od plazmowych
Panele plazmowe, inaczej zwane PDP (plasma display panel),
sprzedają się znacznie słabiej od paneli LCD - wynika z danych
firmy badawczej iSuppli.
Firma badawcza iSuppli szacuje, że w bieżącym roku dochody ze sprzedaży PDP wyniosą 8,6 miliarda dolarów - o 11,8 procenta więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. W przyszłym roku dochody te mają wzrosnąć o kolejne 18,5 procenta, do poziomu 10,2 miliardów dolarów.
Jednak w 2011 roku z powodu rosnącej konkurencji i dalszych spadków cen, rynek PDP przyniesie producentem już tylko 8,7 miliarda dochodu.
W pierwszym kwartale bieżącego roku liderem rynku plazmowych paneli była firma Matsushita, z udziałem na poziomie 31,5 procenta pod względem dochodów. Następne w kolejności były LG Electronics (24,7 procenta), Samsung SDI (22,9 procenta), Fujitsu Hitachi Plasma Display (14 procent) oraz Pioneer (6,8 procenta).