Paliwo z niską zawartością siarki łaskawe dla silników
Na stacjach benzynowych w Niemczech pojawi się nowy rodzaj paliwa o niskiej zawartości siarki. Wprowadzenie tego paliwa otwiera nowe możliwości w zakresie obniżenia zużycia paliwa i redukcji szkodliwych składników spalin. Dzięki zastosowaniu tego paliwa można będzie też wykorzystać możliwości silnika DI- Motronic MED7.
W silniku tym oprócz zwykłego katalizatora trójdrożnego zastosowano katalizator zbiornikowy NOx. Katalizator ten pochłania między innymi tlenki azotu oraz tlenki siarki. Jeżeli jednak paliwo zawiera tlenki siarki, odkładają się one i katalizator traci z czasem swoją skuteczność. Przy zawartości siarki w paliwie, wynoszącej 150 ppm pojemności katalizator NOx niemal całkowicie wyczerpuje się po 500 km. Zgromadzona siarka wprawdzie jest wydalana z katalizatora, jednak z powodu wzrostu temperatury do około 600 stopni Celsjusza zużywana jest duża ilość energii. W efekcie blisko dwa procent zużywanego paliwa pochłaniane jest na odsiarczanie. W przypadku paliwa z niską zawartością siarki katalizator należałoby regenerować co 7 500 km.
Paliwo o niskiej zawartości siarki prowadzi w przypadku wszystkich pojazdów z katalizatorem, niezależnie od rodzaju wtrysku, do zmniejszenia emisji tlenku azotu, tlenku węgla i węglowodoru przeciętnie o 15%. (mak)