Trwa ładowanie...
d83qgql
25-11-2005 06:30

Orange: jest dobrze!

'Zaprezentowane wyniki badań prezentujące znajomość marki Orange w Polsce w 6 tygodni od jej wprowadzenia na rynek oceniamy bardzo dobrze'.

d83qgql
d83qgql

Wczoraj Jacek Kalinowski, Rzecznik Prasowy PTK Centertel, Orange przedstawił komentarz firmy, odnośnie wyników badania TNS OBOP nt. percepcji marki Orange w Polsce.

- Zaprezentowane wyniki badań OBOP prezentujące znajomość marki Orange w Polsce w 6 tygodni od jej wprowadzenia na rynek oceniamy bardzo dobrze. Tak wysoka spontaniczna (40 proc.) i jeszcze wyższa wspomagana (67 proc.) znajomość zupełnie nowej marki na polskim rynku - w tak krótkim czasie od jej wprowadzenia - przewyższyła nawet nasze oczekiwania i dowodzi wielkiego sukcesu marketingowego oraz olbrzymiego zainteresowania Polaków oferta i marka Orange - co zresztą obserwujemy w dobrych wynikach sprzedaży.

W przypadku marki Idea (Idea Centertel) po 1,5 m-ca od wprowadzenia na rynek w 1998 r. posiadaliśmy znacznie mniejsza znajomość marki wśród Polaków niż ma to miejsce obecnie, więc jesteśmy przekonani, że marka Orange jeszcze lepiej i szybciej odniesie sukces na polskim rynku, niż miało to miejsce w przypadku marki Idea. Wyniki badań OBOP oraz rosnące zainteresowanie polskich Klientów marką Orange potwierdzają trafność podjętej decyzji o zmianie marki sieci komórkowej, której operatorem jest Polska Telefonia Komórkowa Centertel - czytamy w komunikacie.

Przypomnijmy, że znajomość spontaniczna i wspomagana marki Orange w październiku 2005 roku, czyli w pierwszym miesiącu po wprowadzeniu jej na polski rynek, jest znacząco niższa od wyników, które osiągnęła Idea. Mimo znacznych wydatków na kampanię reklamową - w samej telewizji sięgających niemal 25 mln zł - Orange nie udało się uzyskać rezultatów notowanych dla wskaźników swojej poprzedniczki - wynika z najnowszego badania TNS Telecoms Index & Interbus przeprowadzonego przez firmę TNS OBOP. Jednak w porównaniu z wynikami, jakie osiągnęły Heyah i Sami Swoi po pierwszym miesiącu ich obecności na rynku kampania informacyjna PTK Centertel okazała się być bardziej efektywna.

d83qgql

W październiku Orange spontanicznie wymieniało o 24 punktów procentowych badanych mniej niż markę Idea. Podobna różnica widoczna jest w przypadku znajomości wspomaganej - marka ta była rozpoznawana przez 67% respondentów (Idea przez 87%).

Z badania TNS Telecoms Index & Interbus wynika ponadto, że co czwarty użytkownik (25%) Idei/Orange nie wymienił spontanicznie nowej nazwy swojego operatora. Po odczytaniu listy marek, znajomość Orange deklarowała zdecydowana większość klientów tej sieci (94%). Oznacza to jednak, że 6% użytkowników marki nie wymieniło jej nazwy nawet w teście znajomości wspomaganej.

"Orange wchodzi na miejsce marki Idea, która w przeciągu kilku lat wyrobiła sobie dużą renomę. Podobne kontrowersje kilka lat temu budził rebranding CPN. Na przemianowanie dobrze znanej marki CPN na Orlen zarówno opinia publiczna jak i specjaliści reagowali niechętnie. Po latach całą operację rynek uznał za udaną" - komentuje Konrad Magdziarz z działu badań rynku Telecom & IT - "Obecnie obserwujemy trudną operację logistyczną w wykonaniu jednej z największych firm telekomunikacyjnych w regionie. Warto zauważyć, że na sukces rynkowy nie składa się wyłącznie rozpoznawalność marki na rynku. Jednak trendy znajomości marek Idea i Orange w najbliższych miesiącach będą jednymi z mierników jej sukcesu lub porażki".

We wrześniu doszło do zmiany marki sieci telefonii komórkowej należącej do PTK Centertel - Ideę zastąpił Orange, marka używana w prawie 20 krajach europejskich.

PTK Centertel należy do Telekomunikacji Polskiej, której inwestorem strategicznym jest z kolei France Telecom.

d83qgql
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d83qgql
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj