Nowy produkt w segmencie piw smakowych
1 sierpnia 2005 r. na półkach sklepowych w całej Polsce znajdzie się nowe piwo smakowe Citron Blue.
Jego producentem są Browary Warmińsko-Mazurskie Jurand, zaś właścicielem marki - Premium Dystrybucja Sp. z o.o. – firma z Koszalina z udziałem kapitału amerykańskiego.
- Rozmowy z właścicielem marki są bardzo zaawansowane. Zwrócił się do nas, gdyż zgodnie z naszą strategią rozwojową specjalizujemy się w piwach smakowych. Myślę, że wielkość produkcji zostanie podyktowana chłonnością rynku – powiedział serwisowi "Brief" Aleksander Roda, prezes Browarów Warmińsko – Mazurskich Jurand. Rozlew piwa ma się zacząć jeszcze w tym tygodniu.
Grupę docelową Citron Blue stanowią ludzie młodzi (25-45 lat), zwłaszcza kobiety, które nie lubią w piwie goryczy oraz studenci.. – Nie jest to marka „pop-artowa”, w większym stopniu nawiązuje do piwa. Jej adresaci to ludzie, którzy lubią smak piwa i szukają nowości – powiedziała nam Anna Lelonkiewicz, dyrektor zarządzający agencji zajmującej się identyfikacją wizualną Forum Działań Twórczych (FDT).
Głównym konkurentem Citron Blue jest marka Redd’s Kompanii Piwowarskiej.
Zawartość alkoholu wynosi do 4,7 proc., a cena piwa na półce wyniesie 1,99 zł.
Jego sprzedaż będzie wsparta działaniami w zakresie BTL.
- Zdajemy sobie sprawę, że idealnie byłoby wystartować w maju. Jednak o sierpniowej premierze zadecydowały względy obiektywne – dodaje Artur Piątek.