Nowy most w Szczecinie
Do centrum Szczecina można już wjeżdżać nowym mostem, który łączy lewo- i prawobrzeżną część miasta.
Przed rokiem otwarto podobny most, ale wiodący w kierunku odwrotnym, tj. z miasta w głąb kraju. Tym samym zakończyła się realizacja największej w historii powojennego Szczecina inwestycji drogowej, wartości około 420 mln złotych.
Do tej pory do leżącego po obu brzegach Odry Szczecina można było dostać się starym i wyeksploatowanym już Mostem Cłowym w centrum miasta lub dwoma, równie wysłużonymi mostami, na trasie tzw. Autostrady Poznańskiej. Obie przeprawy nie zapewniały jednak płynności ruchu.
W skład oddanej w sobotę do użytku drugiej części przeprawy mostowej, zwanej Mostem Pionierów, wchodzi estakada, most wraz z drogami dojazdowymi oraz wiadukt. Całość inwestycji zaś tworzą w sumie trzy mosty, trzy estakady dojazdowe do mostów oraz pięć wiaduktów.
W sobotę uroczystego otwarcia nitki wjazdowej do miasta dokonali przedstawiciele władz Szczecina, ale nieformalnie otworzył ją już w piątek wieczorem były prezydent miasta Bartłomiej Sochański, skacząc z mostu do Regalicy.
Budowa przeprawy mostowej przez Regalicę (odnogę Odry) finansowana była z budżetu państwa, środków własnych miasta, funduszy unijnych i pożyczek Banku Światowego. Inwestycję realizowano od 1988 roku.