"Nowy Dzień" zostanie zamknięty
Ostatni numer dziennika "Nowy Dzień" ukaże się w czwartek 23 lutego. Zarząd Agory SA podjął decyzję o zaprzestaniu wydawania dziennika - poinformowało biuro prasowe spółki Agora.
W komunikacie poinformowano m.in., że nie udało się osiągnąć zakładanych celów dotyczących sprzedaży. W ubiegłym roku kształtowała się ona poniżej 200 tys. egz. i wykazywała trend spadkowy. Rok 2006 przyniósł dalsze pogłębienie tego trendu, mimo dokonywanych zmian redakcyjnych i nowych akcji promocyjnych.
Pierwszy numer dziennika ukazał się 14 listopada ubiegłego roku Szacowano, że aby był rentowny, powinien osiągnąć średnią sprzedaż egzemplarzy na poziomie 250 tys.
"Niestety, mimo stworzenia zespołu składającego się z wspaniałych i utalentowanych osób, zarówno po stronie redakcyjnej, jak i wydawniczej, mimo ciężkiej pracy i zaangażowania tego zespołu oraz przeznaczenia znacznych środków na działalność promocyjną, nie udało się osiągnąć zakładanych celów" - podano w komunikacie.
Zaznaczono, że inicjowanie nowych projektów będące nieodłączną częścią działalności wydawniczej, jest obarczone dużym ryzykiem niepowodzenia. Wskazano jednocześnie na powodzenie wielu przedsięwzięć wydawniczych m.in. "Metra" i "Avanti"
"Nie jesteśmy w stanie uniknąć wielu negatywnych skutków związanych z decyzją o zaprzestaniu wydawania 'Nowego Dnia', ale postaramy się ograniczyć te z nich, które dotyczą pracowników" - napisano w komunikacie spółki.
Agora jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Działa w pięciu sektorach rynku: prasie codziennej, radiu, czasopismach, internecie i reklamie zewnętrznej. Wydaje m.in. dwie codzienne gazety - opiniotwórczą "Gazetę Wyborczą" i bezpłatne "Metro".