PolskaNiech debata wyborcza w mediach skupia się wokół programów

Niech debata wyborcza w mediach skupia się wokół programów

Z apelem, aby kampania wyborcza prowadzona w
mediach skupiła się na debacie wokół programów, a także ich
odniesieniu do codziennego życia ludzi - zwróciło się
Stowarzyszenie Komunikacji Społecznej Signis-Polska.

01.10.2007 | aktual.: 01.10.2007 11:17

"Kampania wyborcza prowadzona w mediach upodabnia się coraz bardziej do fabularyzowanej telenoweli. Sensacyjne zwroty akcji oraz wznoszenie murów niechęci przeważają nad debatą merytoryczną" - głosi oświadczenie Siginis-Polska.

W ocenie Signis-Polska, dziennikarze "wciągani są w kreowanie rzeczywistości, w której transfery i osobiste urazy polityków stają się dominującym nurtem życia publicznego".

"Nie pozwalajmy, aby posługiwano się mediami do podsycania konfliktów pomiędzy zwolennikami różnych partii. Negatywna kampania może zaowocować absencją wyborczą albo głosowaniem na podstawie pozaracjonalnych emocji, a nie rzeczowych argumentów. Pomóżmy naszym rodakom świadomie dokonywać wyborów" - apeluje Stowarzyszenie Signis-Polska.

Signis International powstało w listopadzie 2001 r. z połączenia Międzynarodowego Stowarzyszenia Katolickiego Radia i Telewizji UNDA oraz Międzynarodowej Katolickiej Organizacji Filmu i Audiowizji OCIC.

Stowarzyszenie Signis tworzą katolicy: świeccy i duchowni pracujący w różnych środkach społecznego przekazu. Jest to organizacja działająca na całym świecie, a jej zasadniczym celem jest promocja chrześcijańskiej wizji komunikowania się ludzi poprzez media.

Prezesem Signis-Polska jest jezuita ks. Krzysztof Ołdakowski, były kierownik Redakcji Programów Katolickich TVP.

Signis jest jedyną uznaną przez Stolicę Apostolską organizacją skupiającą przedstawicieli katolickich mediów audiowizualnych.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)