Nie możemy żyć bez telewizji
Co siódmy Polak nie wyobraża sobie życia bez telewizji - wynika z badania przeprowadzonego z okazji przypadającego dzisiaj "Światowego Dnia Telewizji".
Przypadający 21 listopada 'Światowy Dzień Telewizji', który został ustanowiony decyzją Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych, upamiętniając m.in. pierwsze Światowe Forum Telewizji, które odbyło się 21 listopada 1996 roku, może być ogłoszony świętem 99,8 proc. Polaków. Taki właśnie procent osób w wieku powyżej 4 lat ogląda telewizję - wynika z najnowszych badań telemetrycznych AGB Nielsen Media Research.
Średnio Polak spędza przed telewizorem 4 godziny i 9 minut dziennie. Więcej czasu spędzamy przed telewizorem w weekendy niż w dni powszednie (3h58min/4h40min). Przeciętnie w polskim domu telewizor włączony jest przez 8 godzin w ciągu dnia. Co ciekawe nie mamy świadomości, że tyle czasu spędzamy przed telewizorem, większość szacuje, że ich rodzina nie spędza przed telewizorem więcej niż 4 godziny.
Z badań przeprowadzonych w lipcu bieżącego roku przez studio badań rynkowych 4P Research Mix wynika, że generalnie widzowie chętnie siadają przed telewizorem, ale lubią też czasem od niego odpocząć (39%). Jednocześnie tylko co setny (1%) ankietowany deklaruje, że nie ogląda telewizji w soboty i niedziele. Co czwarty (24%) twierdzi, że włączony telewizor mu nie przeszkadza, nawet gdy zajmuje się czymś innym. Natomiast niemal co piąty ankietowany (18%) deklaruje, że próbuje ograniczać oglądanie, ale od czasu do czasu daje się skusić ciekawym programom. Co siódmy badany - aż 14% - w ogóle nie wyobraża sobie życia bez telewizora. Generalnie uważamy dostępną w naszych domach ofertę programową za satysfakcjonująca. Twierdzi tak niemal trzy czwarte (73%) ankietowanych. Co czwarta osoba (23%) jest przeciwnego zdania.
Jednak pytani o szczegóły oferty programowej telewidzowie formułują bardziej krytyczne opinie. Najbardziej brakuje telewidzom filmów. Narzeka na to co trzeci ankietowany (34%). Co czwarty chciałby oglądać więcej programów przyrodniczych (26%), niemal co piąty - więcej sportu (18%.), a co siódmy (14%) - programów dla dzieci.
Sondaż ogólnopolski firma 4P Research Mix przeprowadziła w licpu 2005 roku na zlecenie spółki Canal+ Cyfrowy na reprezentatywnej próbie 5892 gospodarstw domowych nie posiadających platformy Cyfra+ (z wyłączeniem najstarszych gospodarstw).
A Państwo mogą żyć bez telewizji? Która polska stacja jest najlepsza?