NBC Universal planuje międzynarodową ekspansję
NBC Universal (NBCU) zamierza zaoferować 20 kanałów telewizyjnych w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej. W tym w Polsce.
Celem medialnego konglomeratu jest podwojenie w ciągu 2-3 lat dochodów przynoszonych przez jego programy nadawane poza USA.
80 procent udziałów w NBCU posiada General Electrics Co., pozostałe 20 należy do Vivendi. W skład koncernu wchodzą między innymi sieć telewizyjna NBC, hiszpańskojęzyczna Telemundo, wytwórnia filmowa Universal Studios, a także inne telewizyjne kanały oraz parki rozrywki.
Kanały takie jak Sci-Fi i 13th Street pojawią się w nowych krajach, m.in. w Polsce, w Portugalii, na Węgrzech, w Rosji i Indiach. Dzięki temu liczba lokalnych stacji NBCU wzrośnie do 32 i będą one nadawane w 58 krajach.
NBCU w ubiegłym roku uzyskało z międzynarodowych rynków dochód w wysokości 3 miliardów dolarów.