Nadzór budowlany zakończył kontrolę ostatniej stacji II linii metra
Nadzór budowlany zakończył kontrolę ostatniej z siedmiu stacji II linii metra - "Stadion Narodowy". Nadzór dokonywał ostatnich odbiorów technicznych obiektów II linii metra. Przed oddaniem do użytku przez ok. dwa tygodnie będą jeszcze trwały jazdy testowe podziemnej kolejki.
Mazowiecki wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego Jaromir Grabowski powiedział, że nadzór zakończył sprawdzanie wszystkich stacji. Jako ostatnią inspektorzy skontrolowali "Stadion Narodowy".
Jak powiedział Grabowski, pozostaje jeszcze kwestia wydania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie tej stacji. Dodał, że pozostaje do wyjaśnienia z inwestorem "kwestia pojedynczych rysunków", ale, jak zaznaczył, jest to drobna sprawa i nie powinna mieć znaczenia dla wyniku kontroli.
Ostatnim etapem przed oddaniem do użytkowania II linii metra będą ok. dwutygodniowe jazdy testowe.
W listopadzie 2014 r. prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiadała otwarcie II linii podziemnej kolejki na 14 grudnia. Ratusz tłumaczył, że opóźnienie w oddaniu II linii metra spowodowane jest pożarem akumulatorów na stacji "Rondo Daszyńskiego", do którego doszło 2 grudnia.
Centralny odcinek drugiej linii metra o długości ponad 6 kilometrów połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".
Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra.