'Mój kawałek Europy' - nowa akcja reporterska "Gazety Wyborczej"
"Gazeta Wyborcza" przygotowała kolejną dziennikarską akcję. 22 jej
dziennikarzy przez dwa tygodnie sprawdzało jakość życia w 21
miastach Europy. Ich relacje będzie można czytać od 12 listopada na
lokalnych i ogólnopolskich stronach "Gazety".
Dziennikarze regionalnych wydań "Gazety Wyborczej" wyjechali do 21 europejskich miast, aby przekonać się, czy i jak życie codzienne w Europie różni się od tego w Polsce. Dobór miast nie był przypadkowy - dziennikarze odwiedzili miejsca podobne do tych, w których mieszkają, np. Ślązacy będą mogli przeczytać o życiu w Zagłębiu Ruhry, a mieszkańcy Torunia o uniwersyteckiej Getyndze.
Od 12 listopada na lokalnych stronach "Gazety Wyborczej" pojawiać się będą reportaże z podróży. Dziennikarze opiszą w nich swoje spostrzeżenia, będą też porównywać odwiedzone miejsca do rodzinnych miast. Relacje z wyjazdów publikowane będą również przez tydzień w ogólnopolskim wydaniu "Gazety".
Reportaże mają zainspirować czytelników do dzielenia się własnymi doświadczeniami z wyjazdów za granicę oraz do dyskusji na temat ich miast. To od nich zależeć będzie, jakimi tematami zajmą się dziennikarze, będą też mogli wspólnie z reporterami zastanawiać się, które z rozwiązań można przenieść na polski grunt.
Komentarze i pytania do uczestników wyprawy będzie można stawiać za pośrednictwem regionalnych redakcji "Gazety", na lokalnych stronach Gazety.pl oraz na blogu mojkawalekeuropy.blox.pl, na którym znajdują się również linki do indywidualnych blogów dziennikarzy.
Akcja "Mój kawałek Europy" wsparta jest kampanią billboardową (1200 nośników AMS w całej Polsce), a także promocją w telewizji (TVP, TVN, Polsat). Kreację przygotowała agencja Jasieński Stadnicki, outdoor zaplanowała Agora, zaś spoty w telewizji zaplanował i zakupił Starlink.