Młodzież znalazła haka na raka
20 tytułów prasowych, 9 rozgłośni radiowych oraz 8 portali włączyło
się w promocję ogólnopolskiej kampanii społecznej "Wystarczy tak
niewiele&". Jest to nowatorski rodzaj kampanii społecznej, bo
projekt przygotowała młodzież, ale również ze względu na fakt
zaangażowania środowisk mediowych i marketingowych.
26.08.2008 08:00
Już drugi tydzień można śledzić w mediach ogólnopolską kampanię promującą profilaktykę raka piersi wśród Polek, która jest efektem działań Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży 'Mam haka na raka'. W ramach programu przeprowadzono konkurs "Znajdź haka na raka", w którym młodzież miała za zadanie przygotowywać projekt kampanii społecznej.
Zwycięski zespół z Ząbkowic Śląskich przygotował kreację, na podstawie której została zrealizowana ogólnopolska kampania reklamowa. Od 18 sierpnia można śledzić ją w mediach: Telewizji Polskiej, na portalu Onet.pl, na billboardach oraz usłyszeć na antenie Polskiego Radia. W promocję kampanii włączyła się także prasa ogólnopolska i regionalna oraz rozgłośnie regionalne. Reklamy można było zobaczyć, m.in. w dziennikach: "Metro", "Gazeta Wyborcza", "Rzeczpospolita" czy "Tygodniku Płockim". W przyszłym tygodniu reklamę opublikują m.in. tygodniki: "Polityka", "Forum" i "Angora". Spoty reklamowe natomiast można usłyszeć także w radiu TOK FM, Radiu Olsztyn, Radiu Merkury Poznań czy Radiu Podlasie.
Młodzi ludzie w swoim projekcie skierowali przekaz do kobiet, aby przekonać je do systematycznego samobadania piersi. Młodzież posłużyła się prostym hasłem: "Wystarczy tak niewiele..." W spocie telewizyjnym licealiści przedstawili dłonie kobiet, poruszające się tak jak przy badaniu piersi. Przekaz jest bardzo sugestywny i czytelny w odbiorze.
Przygotowaniem kampanii na poszczególne nośniki zajęła się agencja touchpoint RC.
Program "Mam haka na raka" jest już od roku realizowany przez Polską Unię Onkologii oraz firmę GlaxoSmithKline.