Trwa ładowanie...
d4fbl2i
09-09-2010 14:45

Mieszkańców stolicy czekają spore utrudnienia

Od soboty w Warszawie zaczną obowiązywać objazdy w związku z budową drugiej linii metra. Prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz apeluje do kierowców i pasażerów o wyrozumiałość wobec nieuniknionych utrudnień w ruchu.

d4fbl2i
d4fbl2i

- 11 września ruszają prace budowlane przy drugiej linii metra, a zatem i utrudnienia. Za kilka lat, już w roku 2013, będziemy tym metrem jeździć. Do tego czasu apeluję o wyrozumiałość i cierpliwość - powiedziała w ratuszu Hanna Gronkiewicz-Waltz.

- Będzie trudno, ale żeby później było lepiej, czasami najpierw musi być trudno. To tak samo jak przy malowaniu mieszkania, wszystko trzeba przesuwać i przykrywać, życie jest uciążliwe, a budowa drugiej linii metra to coś więcej - dodała.

Przy wytyczaniu objazdów władze stolicy kierowały się preferencjami dla komunikacji zbiorowej - powiedział dyrektor biura koordynacji inwestycji i remontów w pasie drogowym Wiesław Witek.

Od soboty dla transportu indywidualnego zamknięta będzie ul. Prosta. Odcinek tej ulicy zostanie też zamknięty dla autobusów z powodu budowy szybu startowego dla tarczy drążącej tunel. Ograniczenia będą też obowiązywać np. na ul. Kasprzaka, na której zostanie wydłużony buspas, na Przyokopowej, gdzie zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy.

d4fbl2i

Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada też, że przystanki komunikacji miejskiej zostaną tak ulokowane, by ułatwić przesiadki między autobusami i tramwajami.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu są dostępne na stronach www.um.warszawa.pl i www.ztm.waw.pl.

Centralny odcinek drugiej linii metra ma mieć 6,3 km długości i siedem stacji - Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński - łączących Wolę z Pragą Północ. W tunelu pod Świętokrzyską "zetkną się" tory obu linii metra.

Budowa ruszy od Ronda Daszyńskiego i stacji Powiśle. Dwie tarcze drążące będą się poruszać z Woli w kierunku Wisły, jedna z nich wydrąży łącznik z pierwszą linią metra. Trzecia tarcza wydrąży tunele między Powiślem a Dworcem Wileńskim. Przejdą one pod dnem Wisły. Jak powiedział prezes metra Jerzy Lejk, w odróżnieniu od budowy pierwszej linii, tym razem wszystkie stacje będą budowane jednocześnie, a nie jedna po drugiej.

Budowa drugiej linii warszawskiej kolei podziemnej to największa inwestycja samorządowa w Polsce - jej koszt wyniesie ponad 4,1 mld zł.

d4fbl2i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4fbl2i
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj