Media o Internecie - sobota, 26 maja 2001 r.

Media o Internecie - sobota, 26 maja 2001 r.

Gazeta Wyborcza: Bezpośrednio przez Internet
Internet to jeden z dwóch - obok przesyłek bezpośrednich - instrumentów najchętniej używanych przez polskie firmy, by przebić się na rynku - wynika z raportu TNS OBOP. Tradycyjne formy marketingu bezpośredniego (katalogi, ogłoszenia zwrotne w prasie, telemarketing) zaczynają tracić na rzecz Internetu. Nadal królują przesyłki bezpośrednie, jednak w planach firm na pierwsze miejsce wybija się właśnie Internet (53% badanych twierdzi, że w 2001 r. chce korzystać przede wszystkim z niego). Najczęściej stosuje się strony WWW (88%), mailing (65%) oraz reklamy online (22%). Raport pokazuje, że Internet coraz chętniej używany jest również we wzajemnych kontaktach między firmami.

Parkiet: "Wyśniony" scenariusz dla Prokomu
Zarówno plany odsprzedania TP SA przez Prokom połowy udziałów w Wirtualnej Polsce, jak i joint venture z Telekomunikacją dotyczące centrów danych, analitycy Merrill Lynch uznali za dobre wieści dla Prokomu. Już pierwsza z nich powinna podnieść rynkową cenę akcji tej spółki. Według ML, odsprzedanie kontrolnego pakietu udziałów w WP to wyśniony scenariusz, ponieważ TP SA będzie w stanie istotnie zwiększyć wartość tego portalu Prokom z kolei nie będzie już obciążany w takim stopniu znacznymi stratami WP. Objęcie przez TP SA 51% udziałów w joint venture analitycy ML uznali za wielką wieść, bowiem uczestnictwo TP SA zapewnia wiarygodność temu przedsięwzięciu i rozwiązuje problem dostępu do sieci.

Parkiet: TP SA + WP? To tylko groźnie brzmi
Rafał Plutecki, prezes Arena.pl: Zarówno przed, jak i po przejęciu kontroli nad WP przez TP SA udział w rynku dostępu do Internetu TP SA, z którą zamierza konkurować Arena, będzie taki sam, tzn. ok. 95%. Przychody Telekomunikacji z tego tytułu nie ulegną zmianie. Zwiększą się natomiast koszty TP SA z tytułu utrzymywania kosztów WP. Nie wydaje się, by ta transakcja zwiększyła zagrożenie dla działalności Areny.

Prawo i Gospodarka: Arena woli instytucje
W rozpoczynającej się publicznej subskrypcji, Arena chce uplasować na rynku 21 mln akcji i pozyskać 100-150 mln zł. Jest to największa oferta przygotowana przez portale debiutujące na rynku publicznym. Arena nie będzie dystrybuować swoich walorów za pośrednictwem giełdy. Wielkość subskrypcji powoduje, że bardziej korzystnie plasuje się je poprzez book-building i ofertę kierowaną do konkretnych, zainteresowanych inwestorów. Chcemy, by nasi inwestorzy traktowali inwestycje w nasze walory długoterminowo - stwierdził R. Plutecki, prezes firmy. W takim celu swoje środki angażują poważni inwestorzy instytucjonalni. Nie chcielibyśmy mieć zbyt wielu graczy, którzy traktują nasze akcje spekulacyjnie.

Wiecej: Prawo i Gospodarka - Arena woli instytucje
(ck)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)