Media o Internecie - 2 lipca 2001, poniedziałek
Media o Internecie - 2 lipca 2001, poniedziałek
Puls Biznesu: WP zacieśnia współpracę z Prokomem
Wirtualny dom sprzedaży reklam Ad.net i portal Wirtualna Polska podpisały umowę o wspólnej ofercie sprzedażowej. Oznacza to umieszczenie wszystkich produktów reklamowych portalu w ofercie Ad.net, a także promowanie modeli cenowych dostępnych do tej pory w WP i w sieci Ad.net. Wirtualna Polska będzie pierwszym polskim portalem oferującym modele cenowe. Kolejną nowością w ofercie Ad.net związaną z tą umową jest włączenie kanałów tematycznych WP do pakietów tematycznych Ad. net. Jednym z głównych udziałowców obu firm jest Prokom. Kontroluje on 49% akcji Ad. netu i 40% walorów Wirtualnej Polski.
Puls Biznesu: Nowe oferty dom.pl i apartament.pl
Spółka Dom.pl tworząca tematyczny serwis internetowy o tej samej nazwie poświęcony budownictwu i nieruchomościom otworzyła nowy dział o nazwie Oferty. Ma on za zadanie umożliwić innym przedsiębiorstwom dotarcie ze swoją ofertą do potencjalnych klientów i partnerów handlowych. Do redagowanego w językach polskim, angielskim i rosyjskim serwisu codziennie mają być dodawanie nowe oferty kupna, sprzedaży, współpracy, importu, exportu itp. Zamieszczanie ofert jest bezpłatne. Codziennie następuje automatyczna wysyłka nowych ofert do osób i firm, które wyraziły chęć ich otrzymywania pocztą e-mail. Prowadząca podobny serwis spółka Apartament wprowadziła opcję przesyłania powiadomień o nowych ofertach mieszkań na telefon komórkowy lub pocztą elektroniczną. Użytkownik serwisu może przy tym określić, jakiego typu lokale go interesują i otrzymywać SMS-y i e-maile dopiero w momencie pojawienia się ofert odpowiadających wyznaczonym wcześniej kryteriom.
Życie: Internet? Nie u nas!
Warszawa, drugi po Berlinie plac budowy w Europie, jest nieatrakcyjna dla tzw. e-biznesu, czyli firm opierających się na elektronicznych środkach przekazu, w szczególności na Internecie. W najnowszym rankingu Healey&Baker stolica Polski znalazła się na 25. (przedostatnim) miejscu wśród innych czołowych miast i regionów europejskich. Dla szefów wybranych do rankingu firm najważniejszym powodem do ulokowania w danym mieście czy nawet jego części biura swojej firmy jest niezawodność zasilania i możliwość korzystania z nowoczesnego systemu przekazu opartego na światłowodach. Tu Warszawa nie ma powodu do dumy - oferowane w stolicy warunki są nie tylko gorsze od tego, co dostają inwestorzy w tak potężnych miastach jak Londyn, Paryż czy Berlin. Wyprzedzają nas również Praga i Budapeszt. (aka)