Lufthansa powiększa i modernizuje flotę

Rada nadzorcza potwierdziła złożenie zamówienia na 27 nowych samolotów.

Począwszy od 2010 roku, Lufthansa wzbogaci flotę o 20 nowych samolotów długodystansowych typu Boeing 747-8. Kolejnych 7 samolotów długodystansowych typu Airbus A340-600 pojawi się już w 2008 roku. Lufthansa rozważa także zakup dodatkowych 20 samolotów typu B747-8. Wzmocniona flota Lufthansy ma wesprzeć planowany rozwój siatki połączeń międzykontynentalnych. Rozważana jest także wymiana niektórych samolotów z obecnej floty - podano w komunikacie.

„Posiadając zarówno samoloty typu B747 marki Boeing jak i samoloty A330/A340/A380 z rodziny Airbus, Lufthansa jest w pełni przygotowana do rozszerzenia oferty i wzmocnienia swojej pozycji lidera w ruchu międzykontynentalnym”, powiedział Prezes i CEO Lufthansy Wolfgang Mayrhuber.

Bardzo dobre wyniki finansowe Lufthansy, a także konsekwentnie realizowana strategia firmy pozwalają na kolejne inwestycje we flotę. „Nowoczesne samoloty charakteryzują się niskim zużyciem paliwa, co na pewno pozwoli nam obniżyć koszty operacyjne. Inwestycja w powiększenie floty to także wyraz proekologicznej postawy Lufthansy, oba typy samolotów są bowiem zarówno ekonomiczne, jak i przyjazne środowisku”, powiedział Mayrhuber.

„Decyzja o wzbogaceniu floty podkreśla silne zaangażowanie Lufthansy w strategię skupioną na potrzebach klientów i wzroście. Jednocześnie jest to wyraz odpowiedzialności Lufthansy za środowisko i zrównoważony rozwój. Nowe samoloty pozwolą zmniejszyć o 20 % emisję spalin w stosunku do starszych modeli”.

Lufthansa, będąc stabilną firmą przynoszącą zyski, inwestuje w nowoczesne rozwiązania. Dzięki takiej postawie oszczędza poprzez mniejsze zużycie paliwa. Jest firmą przyjazną dla środowiska i wysoce ekonomiczną, na czym z pewnością korzystają klienci. „Lufthansa jest zyskowna, Lufthansa modernizuje swoje rozwiązania i wreszcie Lufthansa inwestuje w dalszy rozwój i przyszłość. ” podkreśla Wolfgang Mayrhuber. Z całą pewnością, nowoczesna i dobrze zarządzana flota to podstawa wysokiej jakości usług linii lotniczych.

Wolfgang Mayrhuber dodaje, że „inwestując w nowoczesne samoloty typu B747-8, Lufthansa wyznacza nowe standardy. Samoloty Boeing B747-8 są czymś więcej niż tylko następcą słynnych maszyn Boeing B747”. Linie lotnicze Lufthansa będą pierwszym na świecie przewoźnikiem posiadającym B747-8 – najdłuższy płatowiec pasażerski na świecie. Samoloty typu B747-8 będą mogły przewieźć do 400 pasażerów w systemie konfiguracji trzyklasowej. „Inwestycja w B747-8 to jedno z naszych strategicznych działań nastawionych na usługi wysokiej jakości oraz zwiększenie liczby przewożonych pasażerów. Samoloty B747-8 doskonale wpisują się w strukturę naszej floty długodystansowej. Stanowią dogodne uzupełnienie pomiędzy A380, które może przewieźć 550 pasażerów a A340-600 z 300 miejscami”.

„Włączenie tego typu samolotów do floty umacnia pozycję Lufthansy jako innowacyjnego przewoźnika. Lufthansa jest bardzo ważnym partnerem Boeinga. Przewoźnik odegrał niezwykle istotną rolę w tworzeniu nowego 747” powiedział Scott Garson, Prezydent koncernu lotniczego Beoing. „Jesteśmy niezwykle zadowoleni, iż Lufthansa włączy do swojej nowoczesnej i przyjaznej środowisku floty samolot B747-8”

Lufthanasa zostanie zaopatrzona w 20 samolotów typu B747-8s wyposażonych w nowe silniki GEnx-2B67 firmy General Electric. „Silnik o nazwie GEnx (GE next generation) korzysta z zaawansowanych i sprowadzonych przez wcześniejszy model GE90 technologii. Silniki GE to innowacyjne rozwiązanie, będące efektem badań i programów rozwojowych prowadzonych przez GE”, mówi Tom Birkse, Dyrektor Generalny programu GEnx. „Rozwiązania te zapewniają niewielką emisję spalin i małą produkcję hałasu, co pozwala obniżyć koszty obsługi”. Nowy samolot B747-8 spala średnio 3,5 litra „na jednego pasażera” na dystansie 100 km. Wynik ten wyznacza nowe standardy zużycia paliwa w lotnictwie.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)