ŚwiatLinie Qantas chcą na nowo przekonać do siebie klientów

Linie Qantas chcą na nowo przekonać do siebie klientów

Australijskie linie lotnicze Qantas przygotowują specjalną ofertę dla swoich klientów, by odzyskać ich zaufanie. W miniony weekend wskutek sporu z pracownikami Qantas odwołały wszystkie loty, "uziemiając" ok. 70 tysięcy pasażerów.

Qantas planują "obniżkę cen biletów na loty krajowe i międzynarodowe, promocyjne oferty dla pasażerów opóźnionych lotów (...) i jedną z największych kampanii reklamowych w swojej 90-letniej historii" - a wszystko to, by na nowo przekonać do siebie "rozczarowanych klientów przed szczytowym okresem świąt Bożego Narodzenia" - pisze we wtorek wpływowy dziennik gospodarczy "Australian Financial Review".

W planach jest ponadto podwojenie przelicznika punktów w programach lojalnościowych - dodaje gazeta.

Z powodu sporów między dyrekcją Qantas a związkami zawodowymi pilotów, mechaników i personelu naziemnego w miniony weekend uziemionych zostało wszystkich 108 samolotów Qantas. Straty dla australijskiej turystyki ocenia się na ok. 86 milionów dolarów. Po interwencji komisji arbitrażowej loty wznowiono w poniedziałek.

Przerwy w lotach spowodowane strajkami personelu linii Qantas trwają od przeszło dziewięciu miesięcy. Pracownicy protestują przeciw zapowiedzianej restrukturyzacji przedsiębiorstwa. Dyrekcja uznała za nieodzowne zwolnienie tysiąca pracowników w związku z deficytem w dziale przewozów międzynarodowych spowodowanym konkurencją tanich linii lotniczych.

Źródło artykułu:PAP

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)