Trwa ładowanie...
d4fbl2i
05-02-2007 07:10

Które marki wywierają największy wpływ na nasze życie?

Firma internetowa Google kolejny raz pokonała Apple w walce o najwyższe miejsce w światowym rankingu marek.

d4fbl2i
d4fbl2i

Coroczny sondaż przeprowadzany przez magazyn brandchannel często przynosi kontrowersyjne wyniki. Przykładowo w 2004 roku arabska telewizja Al. Jazeera znalazła się na piątym miejscu.

W tym roku 3625 ankietowanych profesjonalistów z branży reklamowej i studentów znów zaskoczyło, przyznając status gwiazd firmom, które stosunkowo niedawno pojawiły się na rynku.

Respondentom zadano proste pytanie: Która marka miała największy wpływ na nasze życie w 2006 roku?

Google wygrał ranking po raz drugi z rzędu. Nie zmieniła swojej pozycji również druga w klasyfikacji firma Apple. Na trzecie miejsce wdarł się kupiony przez Google w październiku ubiegłego roku serwis wideo YouTube. Czwartą pozycję zajęła internetowa encyklopedia Wikipedia, spychając na miejsce piąte sieć kawiarni Starbucks.

d4fbl2i

„Debiut YouTube i Wikipedii jest oznaką większego trendu, jakim jest rosnący wpływ internetowych marek zbudowanych na treściach tworzonych przez użytkowników” – powiedział wydawca magazynu brandchannel Anthony Zumpano.

Innymi zwycięzcami rankingu są serwis społecznościowy MySpace, debiutujący na 15 miejscu w Ameryce Północnej oraz Al. Jazeera, która awansowała na 19 miejsce na świecie po uruchomieniu w listopadzie ubiegłego roku kanału w języku angielskim i po spadku z 5 na 25 miejsce w 2005 roku.

W głosowaniu nie brano pod uwagę wartości ekonomicznej marek. Nie pytano też respondentów czy wpływ danej marki był pozytywny czy negatywny. Brandchannel rozdzielił także wyniki na regiony.

W Ameryce Północnej do pierwszej piątki weszły te same firmy co w rankingu ogólnoświatowym, aczkolwiek inna była ich kolejność. Pierwszą pozycję zajęło Apple przed YouTube, Google, Starbucks i Wikipedią.

d4fbl2i

W Europie triumfowały firmy lokalne. Szwedzki potentat przemysłu meblowego Ikea zdetronizował fińską Nokię, która spadła na trzecie miejsce. Skype zajął drugą lokatę, na czwartym i piątym miejscu znalazły się firmy odzieżowe – Zara i Adidas.

Lokalne firmy zdominowały również ranking w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie triumfowało Sony przed Toyotą, HSBC, Samsungiem i Hondą.

Inaczej jest w Ameryce Łacińskiej, gdzie w pierwszej dwójce znaleźli się producenci napojów Corona i Bacardi. Operator telefonii komórkowej Movistar zajął trzecią lokatę, a za nim uplasował się producent sandałów Havaianas. Pierwszą piątkę zamyka Bimbo – numer 3 na świecie w produkcji pieczywa.

d4fbl2i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4fbl2i
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj