Ks. Kloch: to nie od Episkopatu Polski zależą losy Radia Plus
Według rzecznika Episkopatu ks. Józefa
Klocha dalsze losy Radia Plus nie zależą od Episkopatu. To nie
Konferencja Episkopatu Polski szuka nowego inwestora dla Radia
Plus, mają o tym zdecydować same rozgłośnie - wyjaśnił ks. Kloch.
01.09.2005 18:45
Tydzień temu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie podjęła decyzji o ewentualnej zgodzie na przejęcie przez spółkę Ad.point sieci rozgłośni Radio Plus. Zdecydowała, że poczeka z decyzją w tej sprawie do czasu, gdy otrzyma stanowisko Konferencji Episkopatu Polski.
Ad.point posiada kilka stacji radiowych w kraju, m.in. warszawskie "Antyradio - 94 FM". Wcześniej Episkopat Polski nie akceptował Ad.point jako inwestora dla Plusa.
Ks. Kloch poinformował, że Episkopat nie ma żadnych udziałów w Radiu Plus. Decydujący głos w sprawie Radia Plus mają obecnie lokalne rozgłośnie tej sieci wraz z biskupami diecezjalnymi. Poszczególne stacje próbują znaleźć inwestorów, by kontynuować prace. W odniesieniu do dawnych spółek Radia Plus toczy się proces likwidacyjny - poinformował rzecznik.
Rzecznik podał, że w środę przewodniczący Episkopatu Polski abp Józef Michalik poinformował szefową KRRiT Danutę Waniek, że wobec braku jednolitego stanowiska przedstawicieli diecezjalnych rozgłośni Radia Plus i w związku z tym, że Konferencja Episkopatu Polski nie jest udziałowcem w spółkach tej sieci, sprawa wyboru inwestora pozostaje w gestii biskupów diecezji, które posiadają koncesje na nadawanie programów radiowych.
Ad.point, który należy do firmy "CR Media", jest właścicielem znaku towarowego Plusa i od kwietnia produkuje i dostarcza program do diecezjalnych rozgłośni należących do sieci. Ad.point na początku roku wszedł w spółkę z poprzednim producentem programu sieci radia - "Radio Plus". Powstała w ten sposób spółka "Radio Plus Polska". Później dawna spółka "Radio Plus" została zlikwidowana.
Ad.point zawarł też wstępną umowę kupna spółki Nadawca - właściciela koncesji warszawskiego "Radia Plus Łagodne Przeboje". Czeka na decyzję KRRiT, której zgoda jest warunkiem do sfinalizowania kupna "Nadawcy".