RegionalneKrakówJest nowe przedszkole w Krakowie. Wybudowano je na pogorzelisku przy ul. Dekerta

Jest nowe przedszkole w Krakowie. Wybudowano je na pogorzelisku przy ul. Dekerta

Jest nowe przedszkole w Krakowie. Wybudowano je na pogorzelisku przy ul. Dekerta
Źródło zdjęć: © Fotolia
Robert Kulig

02.02.2016 09:47, aktual.: 02.02.2016 15:47

• Krakowskie przedszkole przy ul. Dekerta oddano do użytku
• Placówka spłonęła ponad półtora roku temu
• Dzieci chodzące do przedszkola przy ul. Goszczyńskiego wróciły na Dekerta

Po półtorarocznej przerwie, oddano do użytku przedszkole "Promyczek" przy ul. Dekerta 18 w Krakowie. Placówka, do której uczęszczało prawie 100 dzieci, spłonęła w nocy z 31 lipca na 1 sierpnia 2014.

- To pierwszy dzień funkcjonowania przedszkola nr 91 po pożarze, które ucierpiało wówczas w tak dużym stopniu, że jego odbudowa nie miała sensu. Dlatego w miejsce dawnego parterowego budynku pamiętającego czasy monarchii austrowęgierskiej wybudowano od podstaw nową siedzibę. Dziś przedszkole reaktywuje swoją działalność na Dekerta z dwoma oddziałami. Ale - zgodnie z założeniem jest tu miejsce dla czterech oddziałów, z ewentualną możliwością utworzenia piątego - mówi Prezydent Jacek Majchrowski podczas uroczystej przedszkolnej akademii.

Nowe przedszkole nr 91 jest prawie dwukrotnie większe - powierzchnia wzrosła z niecałych 600 m� do ponad 1100 m�. W nowym budynku swoje miejsce znajdą cztery oddziały (łącznie 100 miejsc), czyli o jeden oddział więcej niż w poprzednim.

Przedszkole wyposażone jest także w salę do zajęć ruchowych, którą w razie potrzeby można zaadaptować na miejsce dla piątego oddziału. Maluchom będzie też służyć nowa szatnia (z możliwością wykorzystania jako aula na przedszkolne uroczystości), pokój dla logopedy, jadalnia z pionem żywieniowym a także pomieszczenia administracyjne, gospodarcze i socjalne. Wszystkie sale mają zaplecze sanitarne, a wodę użytkową będą ogrzewać panele solarne.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także