Kongresmen kwestionuje procedurę FAA w sprawie Dreamlinera
Kongresmen Rick Larsen oświadczył, że czasowy zakaz lotów samolotów pasażerskich Boeing 787 Dreamliner wywołał "uzasadnione wątpliwości", czy certyfikacja tej maszyny przez państwowy Federalny Zarząd Lotnictwa (FAA) przebiegała we właściwy sposób.
W trakcie przesłuchania w Kongresie przedstawicielka FAA Peggy Gilligan zadeklarowała, że organ ten ulepszył metody testowania akumulatorów litowo-jonowych po tym, gdy przegrzanie się dwóch tego rodzaju akumulatorów - co w jednym przypadku doprowadziło do pożaru - spowodowało w styczniu uziemienie wszystkich Dreamlinerów. FAA wyciągnęła z tego incydentu dodatkowe wnioski, między innymi o potrzebie sięgania po większą liczbę partnerów zewnętrznych, którzy pomagaliby w korygowaniu planów certyfikacji nowych technologii - zaznaczyła Gilligan.
Poinformowała również, że ustalenia podjętego w styczniu szerszego przeglądu projektowej i produkcyjnej dokumentacji Dreamlinera powinny być znane w lecie, ale nie podała konkretnej daty.
Rick Larsen został wybrany do Izby Reprezentantów w okręgu obejmującym największą fabrykę Boeinga w Everett w stanie Waszyngton.