PolskaKolejowy savoir-vivre. Przewoźnik pyta pasażerów, jakie zachowania ich denerwują

Kolejowy savoir-vivre. Przewoźnik pyta pasażerów, jakie zachowania ich denerwują

• Kolej pyta pasażerów o niepożądane zachowania w pociągach
• Na profilu przewoźnika w mediach społecznościowych można wyrazić swoją opinię o najbardziej denerwujących nawykach innych pasażerów

Kolejowy savoir-vivre. Przewoźnik pyta pasażerów, jakie zachowania ich denerwują
Źródło zdjęć: © Facebook

25.06.2016 | aktual.: 25.06.2016 10:10

"W pierwszym etapie naszych konsultacji spotkaliśmy się z pasażerami PKP Intercity, różniącymi się miedzy sobą pod względem potrzeb i oczekiwań. Pozwoliło nam to stworzyć listę drażliwych zachowań, które najczęściej spotykane są w przestrzeni publicznej." - pisze przewoźnik na swojej stronie na Facebooku.

Po konsultacjach PKP Intercity chce stworzyć kanon savoir-vivre'u obowiązującego w pociągach.

Do tej pory wypowiedziało się kilka tysięcy osób - mówi Anna Zakrzewska z PKP Intercity. Wskazano najbardziej irytujące zachowania. Są to m.in. głośne rozmowy, prowadzone bezpośrednio, jak i przez telefony komórkowe.

"Niestety, niektórzy zapominają, że służbowe, czy prywatne rozmowy są uciążliwe dla innych współpasażerów" - zwraca uwagę Anna Zakrzewska.

Wśród zachowań, które przeszkadzają pasażerom w czasie podróży znajduje się także zbyt głośne słuchanie muzyki, stawianie bagażu na miejscach do siedzenia oraz drażniący zapach jedzenia, a także trzymanie nóg na fotelach.

W sondzie można wziąć udział do niedzieli.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)