Joost zyskał sprzymierzeńców
Nowym inwestorem serwisu rozrywkowego Joost będzie między innymi Viacom.
11.05.2007 07:10
Serwis rozrywkowy Joost zyskał 45 milionów dolarów na dalszy rozwój. Założony przez twórców Skype'a Janusa Friisa oraz Niklasa Zennstroma jest finansowaną z reklam stroną umożliwiającą oglądanie telewizji w internecie, głównie przez wybór zamieszczonych tam klipów. Podstawową różnicą między Joost a YouTube jest fakt, że ten pierwszy pilnuje legalności wszystkich zawartych materiałów wideo.
Twórcy Joosta planują wykorzystać zdobyte pieniądze na poszerzanie i uatrakcyjnianie oferty tak, aby była wkrótce: „najlepszą dostępną na rynku”. Mówiąc to przedstawiciele firmy mają zapewne nadzieję, że z powodu dużej ilości spraw przeciw YouTube, ich największy konkurent wkrótce zbankrutuje. Nowy inwestor Joost, korporacja Viacom jest jedną z firm, które pozwały właściciela strony – Google – żądając miliarda dolarów odszkodowania za straty spowodowane przez użytkowników YouTube.
Inwestorami Joost zostały poza korporacją medialną Viacom również międzynarodowa firma Sequoia oraz Li Ka-Shing Foundation.
Podobne informacje:
Ruszyła telewizja internetowa twórców Skype i Kazaa. Co oferuje?
Joost rozpoczyna walkę z YouTube
Wielcy reklamodawcy z Joost