Japonia: nie molestuj w powietrzu
Dwanaście japońskich linii lotniczych, na czele z
największymi przewoźnikami kraju, przystąpiło do zakrojonej na
szeroką skalę kontrofensywy przeciwko niesfornym pasażerom.
01.07.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Jak podała w niedzielę rano agencja Kyodo, na tokijskich lotniskach rozpoczęła się właśnie kampania, wymierzona przeciwko pasażerom, źle zachowującym się na pokładach samolotów.
Na lotniskach Haneda, Narita i Kansai od niedzieli rano wsiadającym do samolotów rozdawano broszury, w których m.in. ostrzegano przed agresywnym zachowaniem na pokładzie czy molestowaniem seksualnym załóg.
Trzy największe japońskie linie - Japan Airlines (JAL), All Nippon Airways oraz Japan Air System w ubiegłym roku odnotowały aż 570 przypadków złego zachowania pasażerów, siedmiokrotnie więcej niż przed czterema laty. Zdaniem linii, takie sytuacje wielokrotnie stwarzały zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu.
Przykładem niesfornego zachowania pasażerów jest także palenie tytoniu w toaletach, używanie telefonów komórkowych w czasie lotu czy spożycie nadmiernej ilości alkoholu - podaje Kyodo.
Dwanaście japońskich linii, które zainicjowały kampanię dyscyplinowania pasażerów, zapowiedziało też wystąpienie do rządu z wnioskiem o uchwalenie przepisów , regulujących zachowanie pasażerów na pokładach samolotów. (mp)