Jan Kobuszewski w reklamie walczy z rakiem
Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna na rzecz walki z rakiem
jelita grubego promująca profilaktyczne badania kolonoskopowe.
Kampanie przygotowała Agencja Reklamowa Elżbieta Pełka Creative
Services.
29.10.2007 08:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Inicjatorem kampanii jest Centrum Onkologii w Warszawie. Celem jest podniesienie świadomości możliwej wczesnej wykrywalności raka jelita grubego i co za tym idzie możliwej skutecznej terapii. Kampania jest adresowana do osób, które nie chorują, nie mają symptomów, ale wiekowo są w grupie zagrożenia (zarówno kobiety jak i mężczyźni około 50 lat) oraz do osób w każdym przedziale wiekowym, które mają objawy świadczące o chorobie, m.in.: krwawienie, bóle okolic odbytu, zmiany rytmu wypróżnienia, uczucie parcia czy guzy w odbycie.
- Przygotowując kampanię musieliśmy zmierzyć się ze stereotypowym postrzeganiem przez Polaków problemu raka jelita grubego. Większość osób, które ze względu na wiek znajduje się w grupie ryzyka, ale nie doświadcza typowych objawów choroby, żyje w przekonaniu że problem ich na pewno nie dotyczy. Dlatego chcąc przemówić do ich wyobraźni i przekonać do badań pozwalających wykryć pierwsze stadium choroby opracowaliśmy koncepcję bazująca na prawdziwej historii zmagań z chorobą. W materiałach przedstawiliśmy zakończoną sukcesem walkę, jaką stoczył aktor Jan Kobuszewski. Na szczęście zakończoną pozytywnie, ponieważ w porę poddał się kolonoskopii - powiedziała Agata Grosicka dyrektor kreatywny E.P. Creative Services.
Agencja przygotowała kreację ulotki, zaproszenia na badania oraz plakat informacyjny dla pacjentów. Materiały będą dystrybuowane w gabinetach i przychodniach lekarzy rodzinnych.