Jakubowska: media manipulują opinią publiczną
Negatywną kampanię opartą na fałszywych
przesłankach i nieprawdzie na temat rządowego projektu noweli
ustawy o radiofonii i telewizji zarzuciła mediom komercyjnym
wiceminister kultury Aleksandra Jakubowska.
05.04.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
W piątek w Sejmie odbywa się pierwsze czytanie tego projektu. Prezentuje go właśnie Jakubowska.
Swoje wystąpienie wiceminister kultury rozpoczęła od zacytowania kilkunastu tytułów artykułów prasowych m.in. z "Gazety Wyborczej", "Rzeczpospolitej", "Życia" i "Gazety Polskiej", poświęconych przygotowanej przez rząd noweli. Tytuły te - jej zdaniem - oparte są na nieprawdzie i miały na celu zniechęcenie opinii publicznej do rządowego projektu.
Najbardziej kontrowersyjne przepisy rozpatrywanej noweli zakładają ograniczenie koncentracji mediów. Jakubowska przekonywała w piątek po raz kolejny, że podobne, a nawet bardziej restrykcyjne regulacje istnieją w krajach Unii Europejskiej.
Dekoncentracja mediów elektronicznych ma - zdaniem Jakubowskiej - przeciwdziałać sytuacji, z jaką mamy do czynienia obecnie na rynku prasowym, gdzie - jak mówiła - 70% regionalnych gazet jest w rękach zagranicznego kapitału.
Mówi się, że Polak przed szkodą i po szkodzie głupi. Pora, żeby po szkodzie zmądrzeć - powiedziała wiceminister kultury. (and)