Jak wyglądają kosmetyczki Polek?
Badacze z agencji Inquiry postanowili się dowiedzieć, czym malują się kobiety w Polsce.
16.12.2005 06:35
Zajrzeli do kosmetyczek, torebek, szafek i toaletek, aby zapisać ilość, marki i kolory kosmetyków. Teraz wiemy dokładnie, jak różnorodny jest rynek kosmetyków do makijażu. „Oto cała kolorowa prawda o nas” – pisze Maria Szczepańska w artykule „Czym malują się Polki?”, który został przygotowany na podstawie raportu agencji badawczej Inquiry. Artykuł został opublikowany w grudniowym, jubileuszowym wydaniu miesięcznika „Twój Styl”.
Lider prasy kobiecej przytacza obszerne, szczegółowe dane z raportu „Rynek kosmetyków kolorowych - Kosmetyczka Polki 2005”. Z artykułu opartego na wynikach badania wykonanego przez agencję badawczą Inquiry możemy dowiedzieć się między innymi, na jakie grupy dzielą się Polki (ze względu na sposób używania przez nie kosmetyków), jakie kolory kosmetyków Polki lubią najbardziej, jak często się malują oraz czym dla nich jest makijaż. „Z badań Inquiry wynika, że najbardziej skupione na urodzie są kobiety do 24. roku życia. Chłoną nowinki kosmetyczne, wzorują się na teledyskach, kochają zmiany. Nie boją się fioletowej maskary czy mocnego różu. Natomiast kobiety w wieku od 44 do 65 lat uznają urodę za sprawę średniej albo nawet małej wagi. Ta grupa jest najbardziej wierna swoim makijażowym przyzwyczajeniom, czasami nabytym nawet 20 lat wcześniej. Ale najwięcej, bo 60 proc. z nas podchodzi do sprawy zdroworozsądkowo. Czyli uroda jest ważna, ale nie najważniejsza” – czytamy w artykule w „Twoim Stylu”.
- Raport ten to solidne i rzetelne źródło wiedzy o rynku kosmetyków w Polsce – mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu agencji badawczej Inquiry. – Aby otrzymać wiarygodne informacje, musieliśmy zapisać ponad 5000 produktów, a ponadto zbadać zwyczaje i postawy konsumentek. Otrzymane w ten sposób dane są interesujące dla samych kobiet, jak również dla producentów i dystrybutorów kosmetyków kolorowych w Polsce.
- Dzięki badaniu Inquiry dowiedziałyśmy się, jakich kosmetyków najbardziej lubią używać nasze czytelniczki. Wyniki są zaskakujące, odpowiedzi Polek momentami zabawne, a całość bardzo interesująca nie tylko dla dziennikarek działu urody. Mogłabym dodać: pokaż mi swoją kosmetyczkę, a powiem ci kim jesteś, co lubisz, ile czasu poświęcasz na dbanie o siebie? – mówi Maria Szczepańska, dziennikarka działu Uroda miesięcznika „Twój Styl”.
Pełną treść artykułu, w tym dane z raportu, można znaleźć w jubileuszowym, grudniowym numerze miesięcznika „Twój Styl”.
Badanie „Kosmetyczka Polki” zostało zrealizowane na reprezentatywnej próbie miejskiej. Próba obejmuje miasta powyżej 50 tys. mieszkańców. W badaniu wzięły udział kobiety w wieku 15–64 lata. Wielkość próby N=600 wywiadów.