Jak pozyskać wartościowego pracownika?

Obecna sytuacja na rynku pracy sprawia, że to przedsiębiorcy podejmują kroki mające na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnych pracowników. Czasy, w których to kandydaci zabiegali o uwagę pracodawcy minęły. Teraz role się odwróciły.

Jak pozyskać wartościowego pracownika?
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

19.06.2017 | aktual.: 20.06.2017 14:10

Niskie i wciąż spadające bezrobocie daje solidne podstawy, ku temu, by sądzić, że trend ten jeszcze przez dłuższy czas nie ulegnie zmianie. Jednocześnie, celem każdej firmy jest zdobycie wartościowego pracownika, który swoją pracą będzie stanowił wartość dodaną dla przedsiębiorstwa. Jak zatem w tym niekorzystnym dla pracodawców ekosystemie tego dokonać?

Obraz
© Gowork.pl

Kandydaci oczekują czegoś więcej.

W dzisiejszych czasach dla potencjalnych pracowników, odznaczających się doświadczeniem, konkretną wiedzą i umiejętnościami istotnymi przy wykonywaniu pracy zawodowej, liczy się nie tylko wysokie wynagrodzenie, ale i przyjazna atmosfera w pracy oraz możliwość wykonywania zajęcia, które ich pasjonuje. Zapewnienie zespołowi przyjaznego środowiska pracy nie tylko zwiększa zadowolenie obecnych pracowników, ale również zwiększa szansę na przyciągnięcie nowych, wykwalifikowanych osób.

Obraz
© Materiały prasowe

Przykład komfortowego i przyjaznego miejsca pracy w OpsTalent

Na rynku pracy obecni są kandydaci zaliczani do pokolenia X, Y, a także Z. Przedstawiciele pierwszego z nich urodzili się w latach 1965-1980. Mają zatem bogate doświadczenie zawodowe, choć ich kompetencje mogą nie być już dostatecznie dopasowane do nowoczesnego środowiska pracy. Mogą wobec tego potrzebować dokształcenia z zakresu obsługi komputera, maszyn i urządzeń. Szanują natomiast pracę i wiedzą, jak ważne jest jej zachowanie.

Pokolenie Y i Z doskonale zna nowoczesne technologie, włada językami obcymi i nie narzeka na brak pewności siebie. Kandydaci z pokolenia Y, czyli Milenialsi, urodzili się w latach 1980-1994. To ludzie, którzy mają już za sobą pierwsze doświadczenia w pracy zawodowej. Wiedzą, czego oczekują od nich pracodawcy i czego oni sami poszukują w firmach, w których chcą się zatrudniać. Pokolenie Z dopiero wchodzi na rynek pracy i nie wie do końca, czego się po nim spodziewać. Z uwagi na ich wiedzę z zakresu Internetu i wirtualnej rzeczywistości, mogą okazać się wartościowymi pracownikami, zwłaszcza dla branży IT.

Jak dotrzeć ze swoją ofertą do wartościowych pracowników?

Aktualna sytuacja na rynku pracy sprawia, że firmy zaczynają mieć poważne problemy ze zwerbowaniem osób do pracy. Wystawienie ogłoszenia rekrutacyjnego, czy pojawienie się na targach pracy, to za mało, by przyciągnąć wartościowych kandydatów. Dziś potrzeba czegoś więcej. Przedsiębiorcy powinni świadomie kreować swój wizerunek, aby stać się tzw. pracodawcą z wyboru, u którego w zasadzie każdy chce pracować. Jego ogłoszenie umieszczone w serwisie internetowym, np.www.GoWork.pl spotka się z szybkim odzewem, a on sam będzie mógł przebierać w ofertach kandydatów. Doprowadzenie do takiej sytuacji wymaga od pracodawcy stworzenia wizerunku firmy, która dba o swoich pracowników. Nie powinno się to jednak ograniczać do zapewnienia lepszych od konkurencji zarobków, choć poziom wynagrodzenia jest oczywiście istotny. Pomocne w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy są imprezy integracyjne.

Firmy takie jak OpsTalent i Eurobank nie ograniczają się do samej organizacji pracowniczych eventów. Wykorzystując możliwości, jakie daje przedstawienie tego typu wydarzeń na profilu w serwisie GoWork.pl, docierają do większej grupy odbiorczej, budując tym samym wizerunek dobrego pracodawcy. Co więcej, wielu kandydatów szuka informacji o pracodawcy za pośrednictwem Internetu i wczytuje się w opinie (opublikowane przez m.in. byłych i obecnych pracowników na stronie www.GoWork.pl), zanim wyśle swoją aplikację. Dlatego pracodawca powinien zagwarantować pracownikom uczestnictwo w życiu firmy, zapewnić im możliwość podejmowania ważnych dla przedsiębiorstwa decyzji oraz dobrą atmosferę w pracy, przy poszanowaniu indywidualnych potrzeb każdego pracownika. Dzięki temu odwdzięczą się oni dobrymi opiniami.

Za pośrednictwem serwisu GoWork.pl można dotrzeć do ściśle stargetowanej grupy wartościowych pracowników, którzy szukają opinii o pracodawcy. Jeśli dobrze pokieruje on działaniami employer brandingowymi, będzie miał szansę przedstawić firmę w dobrym świetle i udowodnić, że spełnia ona oczekiwania rynku pracy.

Warto również pamiętać, że dobrze przygotowane ogłoszenie rekrutacyjne, czyli takie, które zawiera nie tylko informacje związane z warunkami zatrudnienia, ale jest również atrakcyjne pod względem wizualnym, znacznie zwiększa szanse przyciągnięcia uwagi wartościowych kandydatów.

Obraz
© Gowork.pl

Ogłoszenie dopasowane do konkretnej grupy odbiorczej, umieszczone na portalu GoWork.pl

Sytuacja na rynku pracy uległa zmianie. Dziś konkurencyjny poziom wynagrodzenia to za mało, aby uchodzić za wzorowego pracodawcę. Kluczem do udanej rekrutacji są działania employer brandingowe, które nie tylko ułatwiają pozyskanie wartościowego pracownika, ale również scalają obecny zespół. Marka pracodawcy bierze się nie z wielkości firmy, a tego jak czują się w nim pracownicy.

Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Komentarze (1)