Internet siłą napędową firm XXI wieku - seminarium Hammera
(Inf. własna)
W warszawskim hotelu Marriot odbywa się w środę seminarium "Internet, procesy i współdziałanie siłą napędową firmy XXI wieku", prowadzone przez dr Michaela Hammera z USA, znanego w świecie teoretyka biznesu. Spotkanie poświęcone jest rozpatrywaniu kluczowego zadania dla biznesu nowej dekady, czyli burzenia wszelkich barier utrudniających firmom właściwą obsługę klientów.
Co jest istotą nowej gospodarki? - pytał Hammer. Popularnie uważa się, że jest nią technologia informacyjna, czyli Internet. Zdaniem Hammera sednem nie jest jednak globalna sieć, lecz klient. Dziś, dzięki procesom globalizacji, to on właśnie ma większy wybór. Można nawet powiedzieć, że kupujący ma władzę, bowiem jeśli produkt jakiejś firmy nie spełnia jego oczekiwań, może kupić taki sam od innej. Tak wygląda Nowy Świat i Nowa Gospodarka. Świat władzy klienta.
Instruując obecnych na spotkaniu menedżerów Hammer powiedział, że obecnie najważniejsza jest koncepcja "procesu" w sposobach organizacji przedsiębiorstw. "Proces" jest to zorganizowana grupa powiązanych ze sobą zadań, które wspólnie tworzą efekt w postaci wartości. A zatem, w opinii Hammera proces można określić jako współpracę i dyscyplinę.
Mówiąc o korzyściach jakie przynosi Internet, Hammer podkreślał, że realną wartością sieci internetowej jest współdziałanie w biznesie. Pierwszą oznaką współpracy w sieci był jego zdaniem łańcuch dostaw. Poprzez uproszczenie transakcji i wymianę informacji przedsiębiorstwa ograniczyły koszty i czas dostarczania produktów, a to, jak mówi Hammer, jest podstawą, by klient był zainteresowany usługami firm.
Michael Hammer jest jednym z największych teoretyków biznesu. Wiele organizacji i przedsiębiorstw osiąga nadzwyczajną poprawę wyników poprzez zastosowanie jego zasad do swych działań i struktur.
Hammer był profesorem informatyki w Massachusetts Institute of Technology oraz szefem i założycielem różnych firm o zaawansowanej technologii. Jest uznany przez Business Week za jednego z pięciu najwybitniejszych teoretyków zarządzania lat 90., a przez Time Magazine umieszczony na liście 25 najbardziej wpływowych Amerykanów.
Andrzej Maciejewski (WP)