Internet najlepszym źródłem informacji o przedsiębiorczości
Internet jako źródło informacji o
zakładaniu, prowadzeniu i zarządzaniu przedsiębiorstwem wyprzedza
wszystkie pozostałe media - wynika z badań przeprowadzonych przez
badawczą firmę Gemius oraz Katedrę Przedsiębiorczości i Innowacji
Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
17.03.2005 | aktual.: 17.03.2005 15:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Z badań wynika, że dla prawie 60% obecnych i przyszłych przedsiębiorców serwisy internetowe stanowią istotną pomoc w procesie zdobywania kwalifikacji zawodowych.
W 498-osobowej grupie właścicieli firm, aż 81,1% deklarowało, że internetowe serwisy informacyjne dla przedsiębiorstw pomagają w zdobywaniu wiedzy i dokształcaniu się. 78,2% osób stwierdziło, że zawartość omawianych serwisów ułatwia gromadzenie informacji rynkowych.
Najczęściej poszukiwanymi informacjami okazały się aktualności gospodarcze - codziennie poszukiwało ich 22,9% przedsiębiorców. Przepisów prawnych i podatkowych szukało codziennie 12,7% przedsiębiorców.
Raport Gemius "Przedsiębiorczość w Internecie" został opublikowany w Internet Standard, a także w serwisach Computerworld oraz Net World. Badanie zrealizowano w dniach 11 października - 13 grudnia 2004 r., zebrano 1794 kwestionariuszy. (mila)