Internet liderem w poszukiwaniu rozrywki i informacji

W jakich obszarach internet zastępuje użytkownikom mediów telewizję
i prasę? Na to badanie odpowiada badanie przeprowadzone przez OMG
Metrics.

Badanie wykazało, że w poszukiwaniu rozrywki internet wygrywa bezapelacyjnie z telewizją. Ponad połowa badanych (52,2%) częściej wskazuje internet niż telewizję (29,2%) jako medium, z którego korzystają szukając rozrywki. Różnica w wyborze mediów w tym celu jest jeszcze bardziej wyraźna w grupie studentów (72% internet vs 11% telewizja) oraz osób w wieku do 30. roku życia (65% internet vs 23% telewizja). Na internet również nieco częściej wskazują mężczyźni niż kobiety (57% vs 47%).

Mimo łatwej dostępności tematycznych muzycznych kanałów telewizyjnych, w których fani mogą przez wiele godzin oglądać klipy muzyczne, również internet przoduje jako medium wybierane do oglądania teledysków, choć jego przewaga nie jest tak bardzo wyraźna w ogólnym wyniku tego pytania. 41,9% badanych wybiera to medium, by oglądać swoich ulubionych wykonawców muzyki, telewizję z kolei 34,2% ankietowanych.

23,9% respondentów wybrało odpowiedź "trudno powiedzieć" - może to sugerować, iż korzystają z ;obu kanałów, na co wskazywać może także dość bliska proporcja sumy wskazań na wybór telewizji bądź internetu.

Znacząco częściej z kolei z internetu korzystają w tym celu studenci (65% wybiera internet vs 19% - telewizję) i analogicznie osoby w wieku 20-30 lat (55% wybiera internet vs 31% korzystających z telewizji).

Internet jest także częściej wybieranym medium jako źródło bieżących informacji z kraju i ze świata. W grupie wszystkich badanych 51,8% wskazuje internet, a 37,3% telewizję, zaś co 17. osoba spośród badanych wskazuje prasę (5,7%).

W poszukiwaniu informacji internet wybierają głównie mężczyźni (60%) oraz osoby pracujące (59%).Telewizja uzyskuje najwięcej wskazań z kolei wśród bezrobotnych (50%), natomiast z prasy korzystają częściej osoby zarabiające powyżej 5000 zł na rodzinę (15%), mieszkające w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców (14%) oraz będące w wieku powyżej 51 lat (12%).

Podobna grupa badanych wybiera internet w poszukiwaniu wiadomości wyszczególnionych jako gospodarcze - 51,3% (w tym 59% mężczyzn i 43% kobiet, oraz aż 61% osób studiujących ogółem i 56% mających stałą pracę), zaś 27% respondentów wybiera w tym celu telewizję, a prasę jedynie 9,7%. Wśród osób powyżej 51. roku życia proporcje w wyborze poszczególnych mediów nie są tak rozbieżne, jednak nadal dominuje internet z popularnością 41%, 31% badanych w tym przedziale wiekowym wybiera telewizję, a 14% korzysta z prasy.

Stosunkowo często wybieramy telewizję jako medium dostarczające informacji nt. prognozy pogody - uzyskała ona pokaźne 40,8% w badaniu, jednak przegrywa z internetem (52%).

W przypadku poszukiwania wiadomości nt. sportu internet (53,8%) ma przewagę nad telewizją (17,3%) i prasą (4,8%). Przewaga internetu w tym aspekcie jest wyraźnie wyższa wśród mężczyzn (69% vs 13% dla telewizji) oraz osób w wieku do 40. roku życia (59,7%).

Jeszcze większą przewagę uzyskuje internet w przypadku pytania o źródło informacji na temat hobby. W odpowiedziach na to pytanie internet wybiera aż 85% respondentów, co dystansuje zarówno prasę z 3,5% wskazań, jak i telewizję, którą wybiera 2,5% badanych osób.

Media są także popularnym źródłem informacji nt. zdrowia i urody oraz porad dotyczących gotowania. Także w poszukiwaniu wiadomości w tym zakresie dominuje internet - korzystanie z niego deklaruje 64,5% respondentów, 11,3% wybiera prasę, zaś telewizję jedynie 6,3%. Aż 17,9% badanym trudno wybrać w tym celu jedno ze wskazanych mediów.

Internet dał się wyprzedzić telewizji tylko na jednym polu użytkowania spośród badanych - jako medium najczęściej wybierane w celu oglądania filmów i seriali. Różnica na korzyść telewizji jest znacząca (74,8% vs 14,5% osób korzystających w tym celu z internetu). Jednak w badanej grupie już niemal co 7. osoba (14,5%) deklaruje, iż częściej ogląda filmy i seriale przez internet niż w telewizji. Odsetek ten jest istotnie wyższy wśród osób młodszych w wieku do 30. roku życia (24%) oraz osób studiujących (25%). Co ciekawe, odsetek ten jest również większy wśród osób bezrobotnych (23%).

Badanie wykonał OMG Metrics metodą CAWI na próbie 644 internautów - grupie reprezentatywnej dla populacji polskich internautów ze względu na płeć, wiek oraz częstość korzystania z internetu.

Źródło artykułu: WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Tajemnicze zniknięcie Ławrowa. Pojawiła się zaskakująca teoria
Tajemnicze zniknięcie Ławrowa. Pojawiła się zaskakująca teoria
Waldemar Żurek zapowiada możliwe konsekwencje po uchwale dwóch izb Sądu Najwyższego
Waldemar Żurek zapowiada możliwe konsekwencje po uchwale dwóch izb Sądu Najwyższego
Działo się w środę. Oto najważniejsze wydarzenia [SKRÓT DNIA]
Działo się w środę. Oto najważniejsze wydarzenia [SKRÓT DNIA]
Doradca Putina o rozmowach z USA o pokoju w Ukrainie. Chwali się zdobyczami terytorialnymi
Doradca Putina o rozmowach z USA o pokoju w Ukrainie. Chwali się zdobyczami terytorialnymi
Kosmonauta z Rosji odsunięty od misji SpaceX. Wynosił tajne materiały?
Kosmonauta z Rosji odsunięty od misji SpaceX. Wynosił tajne materiały?
Kontrowersyjna uchwała w SN. "To będzie kolejny problem"
Kontrowersyjna uchwała w SN. "To będzie kolejny problem"
Kraków uzna małżeństwa jednopłciowe? Radni chcą pilnej decyzji
Kraków uzna małżeństwa jednopłciowe? Radni chcą pilnej decyzji
Wstyd dla Niemiec? Szef Związku Kombatantów RP: propozycje Niemiec to za mało
Wstyd dla Niemiec? Szef Związku Kombatantów RP: propozycje Niemiec to za mało
Budestag zdecydował ws. pomnika polskich ofiar niemieckiej okupacji
Budestag zdecydował ws. pomnika polskich ofiar niemieckiej okupacji
Kraków. Zderzenie dwóch tramwajów. Wielu rannych
Kraków. Zderzenie dwóch tramwajów. Wielu rannych
Polityka imigracyjna Trumpa uderza w sprzedaż piwa
Polityka imigracyjna Trumpa uderza w sprzedaż piwa
Dentysta wyłudził z NFZ 1,2 mln zł. Przyznał się do winy
Dentysta wyłudził z NFZ 1,2 mln zł. Przyznał się do winy