Internet dogania telewizję pod względem czasu korzystania przez odbiorców
Ponad dwukrotnie zmniejszyła się różnica między czasem poświęcanym
codzienne przez ludzi na oglądanie telewizji a tym przeznaczanym na
korzystanie z internetu - wynika z najnowszych badań
przeprowadzonych przez Nielsen Media Research na zlecenie
Television Bureau of Advertising (TVB).
Sondaż przeprowadzony w czerwcu 2006 roku pokazał, że większość respondentów w wieku 18-34 lat poświęcała dziennie 137,4 minut więcej na oglądanie telewizji niż surfowanie w sieci. Natomiast najnowsze badania zrealizowane przez Nielsen Media Research na zlecenie Television Bureau of Advertising (TVB) wykazały, że obecnie ta różnica zmniejszyła się do 1 godziny.
Internet jest najpopularniejszym medium wśród ludzi do 25 roku życia. W sierpniu 2007 roku JupiterResearch i Ipsos przeprowadziły badania, według których amerykańscy konsumenci w wieku 18-24 lat w ciągu tygodnia spędzają w sieci dwie godziny więcej niż przed telewizorem.
Wśród ludzi powyżej 25 roku życia najpopularniejszym medium pozostaje telewizja. Gdyby jednak trend widoczny w badaniach przeprowadzonych na zlecenie TVB utrzymywał się, to za około dwa lata konsumenci w wieku 18-34 lat mogą poświęcać tyle samo czasu na oglądanie telewizji, co na przebywanie w sieci.
Internet staje się coraz popularniejszy wśród ludzi w wieku powyżej 35 lat, którzy jednak wciąż najchętniej korzystają z telewizji. Ekspansja sieci w tym przedziale wiekowym postępuje systematycznie, choć najwolniej.
- Nie ulega wątpliwości, że internet osiągnął znaczną przewagę techniczną i funkcjonalną nad telewizją, stąd wynika jego postępująca ekspansja - skomentował wyniki badania Łukasz Wołek, dyrektor zarządzający agencji interaktywnej EURA7. - Podobna analiza w Polsce mogłaby przynieść zbliżone rezultaty - około 70% polskich internautów jest w wieku 18-39 lat - dodał.