PolskaInternauci skarżą się na serwisy transakcyjne znajomym, a nie firmom

Internauci skarżą się na serwisy transakcyjne znajomym, a nie firmom

84% internautów korzystających z serwisów transakcyjnych nigdy
nie składało oficjalnych pisemnych skarg na zawarte w nich błędy
lub niewłaściwą obsługę - wynika z ankiety przeprowadzonej przez
firmę Polskie Badania Internetu. Jednocześnie aż 96% tych osób
negatywne opinie na ten temat przekazywało znajomym.

20.10.2008 | aktual.: 20.10.2008 08:46

Tylko co szósty internauta kiedykolwiek zdecydował się na składanie pisemnych skarg na błędy zawarte w serwisach transakcyjnych lub niewłaściwą obsługę w witrynach tego typu. 13% użytkowników sieci kierowało swoje negatywne opinie do konkretnych firm, a 3% do organizacji branżowych lub konsumenckich. Natomiast pozostałe 84% internautów nigdy nie reagowało w ten sposób na podobne nieprawidłowości.

Zamiast przekazywać krytyczne uwagi o serwisach transakcyjnych odpowiedzialnym za nie firmom i organizacjom użytkownicy dzielą się takimi opiniami ze znajomymi. O negatywnych doświadczeniach podczas korzystania ze stron tego typu nie opowiadało nigdy innym osobom tylko 4 proc. internautów, sporadycznie robi to 22 proc., często - 33 proc., a bardzo często - aż 41 proc. z nich. Użytkownicy sieci najczęściej (86% wskazań) wykorzystują w tym celu kontakty bezpośrednie i komunikację przez internet (51%). Nieco rzadziej negatywne opinie o serwisach transakcyjnych zostają umieszczane na forach dyskusyjnych (32% wskazań), stronach internetowych konkretnych firm (21%) i w serwisach społecznościowych (17%).

Ankieta dotycząca korzystania z serwisów transakcyjnych została przeprowadzona przez firmę Polskie Badania Internetu wśród wybranych losowo użytkowników portali onet.pl, wp.pl, interia.pl i gazeta.pl. 90% z 1038 respondentów zadeklarowało korzystanie w ciągu ostatniego roku z witryn tego typu, a w grupie ankietowanych było nieco więcej kobiet oraz osób starszych, mających wyższe wykształcenie i mieszkających w dużych miastach niż wśród ogółu polskich internautów.

internetzakupyaukcja
Zobacz także
Komentarze (0)