Ikea rozpoczyna sprzedaż przez obce sklepy internetowe. Chce być bardziej dostępna
Sprzedaż na obcych platformach internetowych, punkty zamawiania i odbioru produktów, mniejsze sklepy w centrach miast, a nawet odrębne stoiska pokazowe wyposażenia kuchennego. Ikea testuje nowe sposoby sprzedaży swoich produktów. Na razie nie wiadomo, które z nich zostaną wprowadzone na stałe.
Jak informuje BBC, Ikea, która niedawno uruchomiła sprzedaży przez internet, stara się dostosować do zmieniających się zwyczajów zakupowych konsumentów.
Nowością jest pomysł sprzedaży produktów online nie tylko przez własną stronę, ale także przez obce platformy sprzedażowe.
W ramach testów, produkty Ikei trafią do jednego z gigantów sprzedaży internetowej. Jak wynika z informacji BBC, może chodzić o amerykańskiego Amazona lub chińską Alibabę.
Jak mówią przedstawiciele szwedzkiej firmy, sprzedaż za pośrednictwem zewnętrznych podmiotów byłaby największą zmianą w sposobie docierania do klientów od rozpoczęcia działalności firmy. Pierwszy sklep Ikei powstał w Szwecji w 1958 roku.
Wideo: Ikea w Polsce. Nowy koncept. Jedyny taki na świecie
Pomimo ekspansji w internecie, Ikea nie zmniejsza tempa rozwoju sklepów stacjonarnych. Do obecnych 403 sklepów na całym świecie, w ciągu najbliższego roku dołączyć mają 22 nowe.
Ikea, która dotychczas opierała się wyłącznie na wielkich obiektach zlokalizowanych na obrzeżach dużych miast, testuje nowe formaty sprzedaży.
Wśród tych nowości są mniejsze sklepy w centrach miast, punkty zamawiania i odbierania towarów, a także odrębne stoiska pokazowe wyposażenia kuchennego.
Szwedzki gigant niedawno kupił firmę, która stworzyła mobilna aplikację Task Rabbit, kojarzącą klientów Ikei z osobami, które chcą dorobić skręcając meble.