IAB UK: Reklama online wyprzedziła prasową
W 2006 r. wydatki na online stanowiły 11,4% pieniędzy przeznaczonych na reklamę w Wielkiej Brytanii i wyniosły 2 mld GBP. Tym samym po raz pierwszy internet przegonił prasę, na którą wydano 1,9 mld GBP czyli 10,9% pieniędzy przeznaczonych na reklamę, informują Interactive Advertising Bureau UK oraz PricewaterhouseCoopers.
W drugim półroczu 2006 r. online miał 12,4% udziału, to najwięcej w historii rynku reklamowego w Wielkiej Brytanii.
Wielka Brytania jest krajem, w którym udział reklamy internetowej w rynku jest największy na świecie. Średnio wynosi on według ZenithOptimedia 5,8%. Jak podaje CR Media w Polsce online będzie miał w tym roku 4,9% udziału w rynku reklamy.
Wzrost wydatków na reklamę graficzna wyniósł w Wielkiej brytanii 35%, w 2006 r. poświęcono na te formy reklamowe 453,7 mln GBP. Największy udział w rynku - 57,8% - ma reklama w wyszukiwarkach na którą wydano 1,2 mld GBP, o 52% więcej niż rok wcześniej. Ogłoszenia drobne zanotowały 45% wzrost, i miały w zeszłym roku 18,8% udziału w rynku reklamy online, co przekłada się na kwotę 379 mln GBP.