House of Art - rzecz z talentem w tle
House of ART to wielowątkowy konkurs dla młodych twórców, którzy wyrażają siebie i oddają swoje widzenie świata za pomocą komiksu, fotografii, dźwięku, nowych technik wizualnych i oczywiście tego w czym na co dzień i od święta chodzą.
08.09.2006 | aktual.: 04.12.2006 15:42
House przyjmuje w tym układzie rolę katalizatora twórczych poszukiwań i forum wypowiedzi młodych gniewnych, którzy z gniewem maja dziś niewiele wspólnego. Raczej chcą przebić się przez anonimowość popkultury i choć raz gdzieś zaistnieć. Choćby na początek i jedynie na podstawie własnego Talentu.
House of ART to właśnie miejsce dla nich – rodzaj twórczego "community" pomyślanego jako doskonała trampolina w świat artystycznej dojrzałości.
Postawiliśmy sobie smakowity cel – zrobić z miasta przestrzeń przyjazną dla młodej sztuki dziejącej się tu i teraz. Mamy zamiar rozruszać szare stutonowe bloki wieżowców z wielkiej płyty i zaśniedziałe kamienice z tysiącami bezimiennych lokatorów - twierdzą organizatorzy. Instynktownie czujemy, że miasto to idealny sposób na twórcze życie i mamy zamiar ocalić je od losu bezdusznej termitiery. Posłuży nam do tego słowo, dźwięk, kreska, obraz, śmiech i... nasze własne ubrania. To one staną się druga skóra miejskiego człowieka – nowego gatunku wrażliwego na niebanalną estetykę miejsca.
Dodatkową motywacją dla uczestników powinna być również nagroda. Zwycięzca każdej edycji otrzyma nagrodę w wysokości 3 tysięcy złotych oraz nagrody rzeczowe ufundowane przez House oraz partnerów konkursu.
Pierwszy z cyklu konkursów dedykowany komiksowi ruszył już we wrześniu. Po nim periodycznie pojawia się kolejne odsłony – fotograficzna, muzyczna, projekcyjna i modową. Nadsyłane prace oceniać będzie jury składające się z uznanych autorytetów w danej dziedzinie, których nazwiska gwarantować będą poziom rywalizacji i jej miarodajny wynik.
Patronat nad przedsięwzięciem objęły m.in. 4Fun TV, portal Wirtualna Polska, Bis Polskie Radio, Heyah oraz sieć kin Kinoplex.
Twórcze dokonania i kreacje uczestników konkursu ujęliśmy w następujące kategorie:
- House of Cartoon (komiks) (1 września – 15 października)
- House of Animation (animacje, wizualizacje) (1 grudnia – 15 lutego)
- House of Gadget (design, nietypowe wzornictwo) (1 stycznia – 15 marca)
- House of Music (1 lutego – 15 kwietnia)
- House of Wear (projektowanie odzieży) (1 marca – 15 maja)
Więcej informacji na www.houseofart.pl