Happening przeciwko piciu alkoholu przez nieletnich
Ograniczenie picia alkoholu przez nieletnich
poprzez pokazanie skutków jego nadużycia było celem happeningu
"Rozbij schemat", zorganizowanego przed stołeczną Galerią
Centrum. Młodzi ludzie w koszulkach z logo akcji i hasłem "Rozbij
schemat" leżeli na chodniku z pustymi butelkami, udając stan
upojenia alkoholowego. Inni rozdawali ulotki informacyjne
przechodniom.
Poprzez ukazanie skutków przedawkowania alkoholu, chcemy pokazać młodym ludziom zagrożenia płynące z kontaktu z napojami wyskokowymi i zachęcić do zrezygnowania z ich picia - powiedział koordynator akcji, Michał Duma.
Happening był zorganizowany w ramach 7 edycji wakacyjnej kampanii "Lato bez procentów", prowadzonej w całej Polsce na zlecenie samorządów przez firmę Homo Homini. Kampania ma ograniczyć picie alkoholu przez nieletnich oraz mobilizować sprzedawców do przestrzegania prawa i odmawiania sprzedaży alkoholu młodzieży.
W ramach "Lata bez procentów" planowana jest jeszcze akcja Agent Specjalny, w ramach której młodo wyglądające osoby będą próbowały kupować alkohol. Na koniec wakacji zaplanowano ankietę na temat picia alkoholu przez nieletnich, która ma sprawdzić skutki kampanii.
Firma Homo Homini, organizator kampanii "Lato bez procentów", powstała w 2000 roku. Zajmuje się m.in. marketingiem i badaniami opinii publicznej.