Europejki chętnie oglądają sport w telewizji
Oglądanie sportu w telewizji nie jest już domeną jedynie mężczyzn -
wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie firmy LG Electronics.
Według badań, aż 84% kobiet w całej Europie ogląda zawody sportowe
w telewizji, a sport jest dla nich równie ważny, jak dla mężczyzn.
56% pytanych kobiet stwierdziło również, że oglądają sport, bo po prostu go lubią, a tylko jedna czwarta respondentek ogląda jedynie po to, by sprawić przyjemność partnerowi. Badanie ujawnia ponadto, że 3% Europejek oglądających sport w telewizji robi to tylko po to, by przyjrzeć się zawodnikom. Panie te przyznają, iż bardziej interesują je przystojni sportowcy, niż ci, którzy osiągający znakomite wyniki.
Zgodnie z wynikami badań aż 67% Niemek - najwięcej wśród Europejek - lubi oglądać sport w telewizji. Tuż za Niemkami uplasowały się Szwedki (64%) i Norweżki (63%). Finki wyróżnia w Europie to, że najwięcej z nich (7%) włącza zawody, by przyjrzeć się przystojniakom na boisku, a Francuzki i Brytyjki (31%) najbardziej lubią oglądać sport z partnerem.
Badania podważyły utarte poglądy na to, co robią kobiety, gdy ich partner śledzi zawody sportowe w telewizji. 12% pań, które nie oglądają sportu, wybiera w tym czasie prace domowe lub zajmuje się dziećmi, a nie jak się powszechnie sądzi - spotyka z przyjaciółkami czy robi zakupy.
Badania sprawdzające, czym zajmują się kobiety w czasie, gdy ich partnerzy oglądają mecze, przygotował dla LG ośrodek badawczy TNS. W ankiecie wzięło udział 12 000 osób z dwunastu krajów europejskich: Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Belgii, Austrii, Holandii, Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii. W każdym z tych państw na pytania odpowiadała reprezentatywna próba około 1000 dorosłych osób.