Elektroniczne zeznanie podatkowe nieprędko
Dużym ułatwieniem dla podatników miało być wprowadzenie przepisów umożliwiających przysyłanie zeznań drogą elektroniczną. Mogłoby też obniżyć koszty działalności. Jednak jeszcze długo będziemy musieli poczekać. Jak dowiedzieliśmy się w Ministerstwie Finansów, pierwsze elektroniczne formularze będzie można przesłać do fiskusa dopiero w III kwartale 2006 r. - pisze "Gazeta Prawna".
16.11.2004 | aktual.: 17.11.2004 14:05
Możliwość rozliczania się z urzędem skarbowym w formie elektronicznej przewidują przepisy Ordynacji podatkowej. Od 2000 r. słyszymy, że już za rok podatnicy będą mogli wysłać do urzędu swoją deklarację za pośrednictwem internetu. Jednak, jak pokazała praktyka, to tylko puste obietnice. Co prawda na stronach MF można już znaleźć niektóre aktywne formularze VAT. Aktywne, czyli takie, które można wypełnić na stronach internetowych. Ale niestety... nie można ich tą drogą wysłać - podaje dziennik.
Przesłanie dokumentów drogą elektroniczną mogłoby wiele ułatwić. Zdaniem niezależnych ekspertów również koszty elektronicznych zeznań byłyby niższe. Jednak zgodnie podkreślają oni, że należałoby stworzyć system lepszy od funkcjonującego dziś systemu ZUS. Na razie wdrożenie odpowiednich systemów ciągle się oddala. Z informacji, jakie uzyskaliśmy w Ministerstwie Finansów, wynika, że pierwsze druki będzie można przesłać tą drogą do fiskusa dopiero w III kwartale 2006 r. - czytamy w "Gazecie Prawnej".
Dziś wiadomo tylko tyle, że obecnie przygotowywana jest koncepcja projektu eDeklaracje, którego realizacja ma być współfinansowana z funduszy strukturalnych. Tymczasem wprowadzenia obowiązku przyjmowania pism elektronicznych przez urzędy państwowe nie będzie można przekładać w nieskończoność. Terminy, w jakich powinno to nastąpić, wynikają wprost z przepisów - podkreśla gazeta. (PAP)