Ekoraport 2022: Działania i plany Decathlon Polska
Stan środowiska z każdym rokiem coraz bardziej się pogarsza, a skutki negatywnego wpływu ludzkich działań na planetę odczuwa każdy z nas. Decathlon od lat pracuje nad tym, aby w jak największym stopniu ograniczyć swój wpływ na środowisko naturalne, a także podejmuje działania mające na celu odwrócenie procesów degradacji.
01.03.2023 11:10
Działania związane ze zrównoważonym rozwojem w Decathlon Polska widoczne są na wielu płaszczyznach: redukcji śladu węglowego, zmiany modelu biznesowego, stosowaniu zielonej energii, sadzeniu lasów, minimalizacji zużycia plastiku czy nawet wsparciu pracowników w korzystaniu ze zrównoważonych form transportu. W raporcie przedstawione zostały szczegółowe dokonania marki w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz ekonomii cyrkularnej.
Wśród wyników osiągniętych w 2022 roku znaleźć można m.in.:
- zmniejszenie realnego śladu węglowego o 8% w porównaniu do roku 2021;
- zebranie przez pracowników Decathlon Polska ponad 11 ton śmieci w ramach eventów sprzątania świata;
- danie 15 000 produktów drugiego życia dzięki usłudze Decathlon 2nd Life.
Nieodłączną cechą sportowca jest ambicja - chęć nieustannego rozwoju i stawianie sobie poprzeczki coraz wyżej. Dla Decathlon, firmy zatrudniającej pasjonatów sportu, ambicja to jedna z głównych sił napędowych wszelkich działań. Dlatego poza osiągnięciami marka zaprezentowała także konkretne cele na 2023 rok, m.in.:
- naprawienie co najmniej 19 000 produktów sportowych, które dzięki temu nie trafią do śmieci;
- wprowadzenie projektu Single Use Plastic (SUP), którego celem będzie zmniejszenie ilości plastiku w transporcie blisko do zera;
- zawarcie umowy typu Power Purchase Agreements (PPA) w zakresie zakupu energii elektrycznej od producentów energii ze źródeł odnawialnych.
Więcej szczegółów znaleźć można w Ekoraporcie, w którym marka opowiada o działaniach oraz planach Decathlon Polska w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz ekonomii cyrkularnej.