Edelman powołał firmę dedykowaną nowym mediom
Edelman Digital, nowa firma w strukturze Edelmana, będzie
specjalizować się w działaniach public relations wykorzystujących
Internet, telefonię komórkową oraz social media.
10.03.2008 08:00
Edelman Digital powstał w wyniku fuzji trzech odrębnych podmiotów, które do tej pory funkcjonowały w ramach struktury firmy Edelman.
Wykorzystując efekt synergii Edelman Digital będzie kontynuował i rozwijał działania z zakresu komunikacji elektronicznej oraz komórkowej, które dotychczas były prowadzone przez Edelman Interactive Solutions, me2revolution oraz Edelman Mobile. Decyzja o wyodrębnieniu nowej firmy integrującej wszystkie kompetencje związane z niestandardowymi kanałami komunikowania, takimi jak np. blogi, fora internetowe, czy portale społecznościowe, potwierdza tezę, że przyszłość branży PR to rozwiązania interaktywne i działania prowadzone on-line - podano w komunikacie.
- Chcemy budować pozycję lidera i eksperta w nowoczesnym podejściu do komunikowania. Wykorzystujemy zaawansowane technologie i najnowsze trendy dla potrzeb komunikacyjnych naszych Klientów. To właśnie pójście tą drogą pozwoliło nam odróżnić się i wyprzedzić konkurencję: nie tylko firmy PR, ale także agencje reklamowe i agencje interaktywne - powiedział Richard Edelman, president i CEO agencji Edelman.
Międzynarodowy zespół Edelman Digital pod kierownictwem Ricka Murray'a (President) oraz Davida Dunne'a (Chief Operating Officer) liczy 120 specjalistów. Za działania związane z wykorzystaniem technologii GSM i UMTS odpowiadać będzie zespół pod kierownictwem Dan'a Cornell'a. Jednocześnie powołany został Digital Advisory Board, który będzie czuwać nie tylko nad efektywną realizacją projektów, ale także nad globalnym podejściem Edelmana do nowych technologii oraz ich szerokim zastosowaniem we wszystkich obszarach działalności agencji. Edelman Digital działać będzie także na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Warszawie i Moskwie.