E‑telefonia we władzach lokalnych
Władze hrabstwa Kilkenny w Irlandii wprowadzają do eksploatacji system telefonii IP Alcatela, który umożliwi ściślejszą współpracę między poszczególnymi biurami hrabstwa i jego dzielnicowymi placówkami. Instalacja była zrealizowana przez NextiraOne - znanego integratora rozwiązań komunikacyjnych.
06.07.2006 10:57
W skład systemu wykorzystywanego przez Kilkenny wchodzi serwer komunikacyjny Alcatel OmniPCX Enterprise, łączący 300 użytkowników, w 21 lokalizacjach, z których 9 wyposażono w telefony IP pozwalające wykorzystać w pełni zalety VoIP. Wszyscy użytkownicy mają dostęp do takiego samego zestawu usług – np. poczty głosowej – niezależnie od biura, w którym się znajdą, a całe rozwiązanie jest centralnie zarządzane z poziomu platformy Alcatel OmniVista 4760.
Poprzednio, rady hrabstwa i poszczególnych dzielnic, które wspólnie pracowały nad wieloma zagadnieniami, korzystały z oddzielnych, tradycyjnych systemów telefonicznych – niedogodnych w eksploatacji i trudnych w utrzymaniu. Ponieważ władze lokalne posiadały wdrożoną wcześniej nowoczesną sieć transmisji danych, zapadła decyzja o implementacji nowego systemu, który połączyłby przez VoIP wszystkie placówki, włączając w to urzędy hrabstwa i urzędy miejskie, centralną bibliotekę i straż pożarową.
„Stwierdziliśmy, że spora część rozmów wykonywanych przez urzędników odbywa się między urzędami centralnymi i lokalnymi. Musieliśmy ponosić koszty tych połączeń, mimo istnienia pomiędzy nimi łącza do transmisji danych” – powiedział Kevin Hanley, szef działu IT w Radzie Hrabstwa Kilkenny. „Sensowne było zatem przejście na system VoIP, który wyeliminował koszty i jednocześnie zwiększył możliwość interakcji i współpracy między urzędami”.
„Po przeprowadzeniu oceny kilku dostawców, optowaliśmy za ofertą Alcatela, za którego systemem przemawiała elastyczność, łatwość zarządzania i ogólny stosunek wartości do ceny. Byliśmy także pod wrażeniem zdolności NextiraOne do dostosowania rozwiązania do naszych wymagań, tak aby połączyło ono wszystkie lokalne biura i umożliwiło im korzystanie z zalet telefonii IP” – powiedział Hanley.
NextiraOne doradziło Kinkenny wybór optymalnego rozwiązania, przeprowadziło wdrożenie i kontynuuje usługi wsparcia dla dwóch biur.