E‑biznes w Polsce - czas realiów
(inf. własna)
Nadszedł czas realiów na rynku firm internetowych - tymi słowami Louisa Vinton, redaktor naczelny e-businessforum.com, rozpoczęła w poniedziałek dwudniową konferencję e-Business Forum Poland.
Internet zmienił podstawowe zasady organizacji przedsiębiorstw i ich relacji z klientami, partnerami, dostawcami i konkurencją. O tym, jak wykorzystać globalną sieć do obniżenia kosztów i wzrostu zysków, dyskutują specjaliści z kraju i zagranicy. Szczególną uwagę poświęcono sytuacji w Polsce, gdzie dotychczas mało firm wdraża rozwiązania internetowe do swojej działalności.
Ocena szans rozwoju e-biznesu, przeprowadzona przez tygodnik "The Economist" w 60 krajach, sklasyfikowała Polskę na 30 miejscu, za Węgrami i Czechami. Brak infrastruktury telekomunikacyjnej i niski wskaźnik penetracji Internetu to dwie główne bariery hamujące rozwój e-biznesu w naszym kraju.
W Polsce wielu internautów korzysta z sieci w kawiarenkach internetowych. Nie decydują się więc na korzystanie np. z usług bankowych poprzez sieć, ze względu na bezpieczeństwo. 20% polskich witryn nigdy nie miało zamówienia. To tylko niektóre z przykładów jakie podał Richard Lucas z Polish Market Review, charakteryzując polski rynek internetowy.
Zaznaczył jednocześnie, że wiele małych firm ma już swoje strony www i działa w sieci, a ludzie chcieliby korzystać z usług urzędów publicznych za pośrednictwem Internetu.
Tendencje światowe wskazują, że klient korzystający z sieci jest coraz bardziej wymagający. Jeżeli robi zakupy - chce wiedzieć, kiedy dotrze do niego przesyłka, oczekuje niskich cen i wysokiej jakości produktu. _ Nie wystarczy już założyć stronę www, żeby prowadzić e-biznes_ - mówił Boris Dobberstein z UPC Polska. Trzeba zastanowić się, czy jest się w stanie zagwarantować np. dostawy na najwyższym poziomie.
Jak wykorzystać Internet do prowadzenia przedsiębiorstwa w Polsce, jaką strategię przyjąć, jak zabezpieczać transakcji e-biznesowe - na te i inne pytania maję odpowiedzieć specjaliści.
Konferencja została zorganizowana przez "The Economist", do którego należy Economist Intelligence Unit (EIU), strony zamieszczające analizy i informacje dotyczące globalnej cyfrowej ekonomii.
Sylwia Strzałkowska (WP)