Trwa ładowanie...
d403k5h

E-biznes w Polsce - czas realiów

(inf. własna)

d403k5h
d403k5h

Nadszedł czas realiów na rynku firm internetowych - tymi słowami Louisa Vinton, redaktor naczelny e-businessforum.com, rozpoczęła w poniedziałek dwudniową konferencję e-Business Forum Poland.

Internet zmienił podstawowe zasady organizacji przedsiębiorstw i ich relacji z klientami, partnerami, dostawcami i konkurencją. O tym, jak wykorzystać globalną sieć do obniżenia kosztów i wzrostu zysków, dyskutują specjaliści z kraju i zagranicy. Szczególną uwagę poświęcono sytuacji w Polsce, gdzie dotychczas mało firm wdraża rozwiązania internetowe do swojej działalności.

Ocena szans rozwoju e-biznesu, przeprowadzona przez tygodnik "The Economist" w 60 krajach, sklasyfikowała Polskę na 30 miejscu, za Węgrami i Czechami. Brak infrastruktury telekomunikacyjnej i niski wskaźnik penetracji Internetu to dwie główne bariery hamujące rozwój e-biznesu w naszym kraju.

d403k5h

W Polsce wielu internautów korzysta z sieci w kawiarenkach internetowych. Nie decydują się więc na korzystanie np. z usług bankowych poprzez sieć, ze względu na bezpieczeństwo. 20% polskich witryn nigdy nie miało zamówienia. To tylko niektóre z przykładów jakie podał Richard Lucas z Polish Market Review, charakteryzując polski rynek internetowy.

Zaznaczył jednocześnie, że wiele małych firm ma już swoje strony www i działa w sieci, a ludzie chcieliby korzystać z usług urzędów publicznych za pośrednictwem Internetu.

Tendencje światowe wskazują, że klient korzystający z sieci jest coraz bardziej wymagający. Jeżeli robi zakupy - chce wiedzieć, kiedy dotrze do niego przesyłka, oczekuje niskich cen i wysokiej jakości produktu. _ Nie wystarczy już założyć stronę www, żeby prowadzić e-biznes_ - mówił Boris Dobberstein z UPC Polska. Trzeba zastanowić się, czy jest się w stanie zagwarantować np. dostawy na najwyższym poziomie.

Jak wykorzystać Internet do prowadzenia przedsiębiorstwa w Polsce, jaką strategię przyjąć, jak zabezpieczać transakcji e-biznesowe - na te i inne pytania maję odpowiedzieć specjaliści.

Konferencja została zorganizowana przez "The Economist", do którego należy Economist Intelligence Unit (EIU), strony zamieszczające analizy i informacje dotyczące globalnej cyfrowej ekonomii.
Sylwia Strzałkowska (WP)

d403k5h
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d403k5h
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj