E-biznes w Polsce - czas realiów

(inf. własna)

SKOMENTUJ
Obraz

Nadszedł czas realiów na rynku firm internetowych - tymi słowami Louisa Vinton, redaktor naczelny e-businessforum.com, rozpoczęła w poniedziałek dwudniową konferencję e-Business Forum Poland.

Internet zmienił podstawowe zasady organizacji przedsiębiorstw i ich relacji z klientami, partnerami, dostawcami i konkurencją. O tym, jak wykorzystać globalną sieć do obniżenia kosztów i wzrostu zysków, dyskutują specjaliści z kraju i zagranicy. Szczególną uwagę poświęcono sytuacji w Polsce, gdzie dotychczas mało firm wdraża rozwiązania internetowe do swojej działalności.

Ocena szans rozwoju e-biznesu, przeprowadzona przez tygodnik "The Economist" w 60 krajach, sklasyfikowała Polskę na 30 miejscu, za Węgrami i Czechami. Brak infrastruktury telekomunikacyjnej i niski wskaźnik penetracji Internetu to dwie główne bariery hamujące rozwój e-biznesu w naszym kraju.

W Polsce wielu internautów korzysta z sieci w kawiarenkach internetowych. Nie decydują się więc na korzystanie np. z usług bankowych poprzez sieć, ze względu na bezpieczeństwo. 20% polskich witryn nigdy nie miało zamówienia. To tylko niektóre z przykładów jakie podał Richard Lucas z Polish Market Review, charakteryzując polski rynek internetowy.

Zaznaczył jednocześnie, że wiele małych firm ma już swoje strony www i działa w sieci, a ludzie chcieliby korzystać z usług urzędów publicznych za pośrednictwem Internetu.

Tendencje światowe wskazują, że klient korzystający z sieci jest coraz bardziej wymagający. Jeżeli robi zakupy - chce wiedzieć, kiedy dotrze do niego przesyłka, oczekuje niskich cen i wysokiej jakości produktu. _ Nie wystarczy już założyć stronę www, żeby prowadzić e-biznes_ - mówił Boris Dobberstein z UPC Polska. Trzeba zastanowić się, czy jest się w stanie zagwarantować np. dostawy na najwyższym poziomie.

Jak wykorzystać Internet do prowadzenia przedsiębiorstwa w Polsce, jaką strategię przyjąć, jak zabezpieczać transakcji e-biznesowe - na te i inne pytania maję odpowiedzieć specjaliści.

Konferencja została zorganizowana przez "The Economist", do którego należy Economist Intelligence Unit (EIU), strony zamieszczające analizy i informacje dotyczące globalnej cyfrowej ekonomii.
Sylwia Strzałkowska (WP)

Wybrane dla Ciebie

Wyniki Lotto 22.02.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 22.02.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Donald Trump o Ukrainie. "Będziemy domagać się zwrotu"
Donald Trump o Ukrainie. "Będziemy domagać się zwrotu"
Obelgi i wulgaryzmy ze sceny. Trump nie miał hamulców
Obelgi i wulgaryzmy ze sceny. Trump nie miał hamulców
Miała trwać godzinę. Trump ze spotkania z Dudą wyszedł po paru minutach
Miała trwać godzinę. Trump ze spotkania z Dudą wyszedł po paru minutach
"To nieprawda". Musk reaguje na doniesienia o Stralinkach
"To nieprawda". Musk reaguje na doniesienia o Stralinkach
System rurociągów NATO. Połączy Niemcy, Polskę i Czechy
System rurociągów NATO. Połączy Niemcy, Polskę i Czechy
Duda siedział w pierwszym rzędzie. Nagle zwrócił się do niego Trump
Duda siedział w pierwszym rzędzie. Nagle zwrócił się do niego Trump
Po spotkaniu Duda - Trump. Andrzej Duda zabiera głos
Po spotkaniu Duda - Trump. Andrzej Duda zabiera głos
Wykrzykiwał "Allahu Akbar". Jedna osoba nie żyje
Wykrzykiwał "Allahu Akbar". Jedna osoba nie żyje
Nowy komunikat Watykanu. "Stan zdrowia papieża dalej krytyczny"
Nowy komunikat Watykanu. "Stan zdrowia papieża dalej krytyczny"
USA z wezwaniem do ONZ. "Jest zgodna z poglądem Trumpa"
USA z wezwaniem do ONZ. "Jest zgodna z poglądem Trumpa"
Nowa umowa o minerałach. Gorsze warunki dla Ukrainy
Nowa umowa o minerałach. Gorsze warunki dla Ukrainy