Dworzec Centralny przykryty gigantycznymi reklamami
Wyremontowany Dworzec Centralny został przykryty reklamami. Pomysł wzbudził ogólne oburzenie i krytykę ze strony projektantów z "Towarzystwa Projektowego", odpowiedzialnych za remont dworca. Grupa PKP postanowiła zabrać w tej sprawie głos.
- Od początku twierdziliśmy, że dwa razy do roku jest możliwe "opakowanie" dworca reklamą – informuje Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy Grupy PKP. Raz ma to być wydarzenie związane z kulturą i sztuką, a drugi raz reklama komercyjna. I to się właśnie dzieje. "Kulturalne" opakowania dworca było w wakacje - "Chopin i jego Europa". Teraz przyszedł czas na reklamę komercyjną. To samo dotyczy wielkoformatowych nośników przy peronie I i IV.
Kurpiewski tłumaczy dlaczego na peronie I i IV nie pojawiła się zapowiadana reprodukcja „Bitwy pod Grunwaldem”
- Jesienią miała się tam pojawić reprodukcja „Bitwy pod Grunwaldem”, obecnie restaurowana przez konserwatorów. Współpracowaliśmy w tym zakresie z Muzeum Narodowym. Nie udało się jednak, ponieważ wycofał się sponsor tego przedsięwzięcia, z powodu cięć budżetowych, ale rozmawiamy z Muzeum Narodowym o innych projektach. Nie ma tu zatem żadnych rozbieżności słów i czynów. Dzieje się tak jak zaplanowaliśmy - dodaje rzecznik.
Grupa PKP poprzez swojego rzecznika prasowego odnosi się również do oburzenia projektantów remontu dworca z „Towarzystwa Projektowego”.
Polecamy także w wydaniu internetowym: warszawa.naszemiasto.pl