Dwie trzecie Polaków pije piwo


Wśród mężczyzn zwyczaj picia napoju z pianką deklaruje 73%
respondentów a wśród kobiet 56%. Mężczyźni piją piwo częściej -
średnio dwa razy w tygodniu, a kobiety rzadziej - mniej więcej raz
na tydzień. Co dwudziesty Polak pije piwo codziennie.

25.10.2007 08:00

Wśród osób w wieku 18 - 29 lat aż 75% deklaruje picie piwa. Odsetek ten systematycznie maleje wraz z wiekiem by osiągnąć 36% dla osób w wieku 70 i więcej lat.

Im ktoś bardziej wykształcony, tym częściej pije piwo. Wśród osób z wykształceniem wyższym 71% deklaruje picie piwa, ze średnim 67%, z zawodowym 65% a z podstawowym już tylko 51%.

Najpopularniejsza w Polsce marka piwa to Tyskie, które wybiera 36% osób pijących piwo. Kolejne w rankingu piwnych marek są Żywiec (27%), Lech (22%), Warka (18%) i Żubr (15%). Te marki, to zdecydowani liderzy. Kolejna, szósta w rankingu, marka piwa (Redds) ma już tylko 9% zwolenników a raczej zwolenniczek, bo aż 87% osób deklarujących picie tego piwa to kobiety.

W rankingu firm, które produkują i sprzedają piwo prowadzi Kompania Piwowarska - picie marek piwa do niej należących (między innymi Tyskie) deklaruje 63% osób pijących piwo. Niewiele jej ustępuje Grupa Żywiec - 60%. Na trzecim miejscu jest Carlsberg Polska - 22%. Kolejni gracze na piwnym rynku są już zdecydowanie mniejsi.

Trzy największe, wymienione wyżej, piwne koncerny są właścicielami marek piwa, które w naszym rankingu zajmują wszystkie miejsca od pierwszego do piętnastego. Pierwszą w rankingu marką piwa, która jest popularna a nie należy do jednego z tych koncernów jest piwo Perła produkowane przez Browary Lubelskie (numer jeden w województwie lubelskim). Drugą Gingers produkowane przez Browar Belgia.

Badania metodą ankiety pocztowej przeprowadziła firma Estymator na ogólnopolskiej próbie 5900 dorosłych osób w okresie od 1 lipca do 16 października 2007 roku. Pytania dotyczące marek piwa jakie piją respondenci miały charakter otwarty - respondenci musieli sami napisać nazwy tych marek.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)