PolskaDo 2005 roku modernizacja odcinka "zakopianki"

Do 2005 roku modernizacja odcinka "zakopianki"

Do 2005 roku powinna się zakończyć modernizacja popularnej "zakopianki" na ponad 13-kilometrowym odcinku od Myślenic do Lubienia. Koszt remontu szacowany jest na ok. 600 mln zł - poinformował minister infrastruktury Marek Pol.

29.04.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Modernizacja ma polegać na dobudowie drugiej nitki jezdni na odcinku od Myślenic do Lubnia, co wymusza m.in. przesunięcie i regulację koryta rzeki Raby. Konieczna będzie też budowa dwujezdniowych objazdów największych miejscowości znajdujących się na tym odcinku: Stróży i Pcimia.

Zdaniem Zbigniewa Rapciaka, dyrektora oddziału małopolskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad modernizacja będzie kosztować około 600 mln zł.

Wicepremier Pol poinformował, że pieniądze na planowane inwestycje drogowe w Polsce będą pochodzić z różnych źródeł: budżetu państwa, opłat winietowych, kredytów z międzynarodowych instytucji finansowych (EBI, EBOR, BŚ), funduszy Unii Europejskiej oraz krajowego rynku finansowego.

Po zakończeniu tej inwestycji na trasie Kraków - Zakopane pozostaną jeszcze trzy jednojezdniowe odcinki: Lubień - Chabówka (19,5 km) Rdzawka - Nowy Targ (12,2 km) oraz Nowy Targ - Zakopane (18,4 km).

Ciąg drogowy Kraków - Zakopane zwany "zakopianką" ma 94,5 km długości (od węzła autostradowego w Opatkowicach do Zakopanego). W jego skład wchodzi 54,8 km drogi krajowej nr 7 (od Krakowa do skrzyżowania w Rabce Zaborni) oraz 39,7 km drogi krajowej nr 47 od Zaborni do Zakopanego. (jask)

zakopiankamodernizacjaremont
Komentarze (0)