Do 2005 roku modernizacja odcinka "zakopianki"
Do 2005 roku powinna się zakończyć modernizacja popularnej "zakopianki" na ponad 13-kilometrowym odcinku od Myślenic do Lubienia. Koszt remontu szacowany jest na ok. 600 mln zł - poinformował minister infrastruktury Marek Pol.
Modernizacja ma polegać na dobudowie drugiej nitki jezdni na odcinku od Myślenic do Lubnia, co wymusza m.in. przesunięcie i regulację koryta rzeki Raby. Konieczna będzie też budowa dwujezdniowych objazdów największych miejscowości znajdujących się na tym odcinku: Stróży i Pcimia.
Zdaniem Zbigniewa Rapciaka, dyrektora oddziału małopolskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad modernizacja będzie kosztować około 600 mln zł.
Wicepremier Pol poinformował, że pieniądze na planowane inwestycje drogowe w Polsce będą pochodzić z różnych źródeł: budżetu państwa, opłat winietowych, kredytów z międzynarodowych instytucji finansowych (EBI, EBOR, BŚ), funduszy Unii Europejskiej oraz krajowego rynku finansowego.
Po zakończeniu tej inwestycji na trasie Kraków - Zakopane pozostaną jeszcze trzy jednojezdniowe odcinki: Lubień - Chabówka (19,5 km) Rdzawka - Nowy Targ (12,2 km) oraz Nowy Targ - Zakopane (18,4 km).
Ciąg drogowy Kraków - Zakopane zwany "zakopianką" ma 94,5 km długości (od węzła autostradowego w Opatkowicach do Zakopanego). W jego skład wchodzi 54,8 km drogi krajowej nr 7 (od Krakowa do skrzyżowania w Rabce Zaborni) oraz 39,7 km drogi krajowej nr 47 od Zaborni do Zakopanego. (jask)