Disney sprzedał 1,3 miliona filmów w iTunes
Decyzja Disneya o wyłamaniu się od reszty przemysłu filmowego i zaoferowaniu swoich filmów na sprzedaż w serwisie iTunes przynosi korzyści.
Od października ubiegłego roku Disney sprzedał w ten sposób 1,3 miliona swoich produkcji. Takie wyniki mogą spowodować, że inne wytwórnie filmowe przemyślą swój stosunek do iTunes. Wytwórnie opierały się oferowaniu filmów w tym serwisie w obawie przed zrażeniem do siebie detalistów takich jak Wal-Mart czy Target. Są oni głównymi dostawcami płyt DVD produkowanych przez wytwórnie. Detaliści twierdzą, że ściąganie filmów może spowodować spadek cen płyt DVD i zmniejszyć sprzedaż detaliczną.
Wydaje się jednak, że Disney udowadnia swoim krytykom, że są w błędzie. Jego ostatni tytuł DVD „Cars” bardzo dobrze się sprzedaje, a druga część „Piratów z Karaibów” jest na dobrej drodze by stać się najlepiej sprzedającym tytułem wydanym na DVD w historii. A to właśnie w dużej mierze dzięki tym dwóm filmom osiągnięto tak wysoki wynik sprzedaży w serwisie iTunes.
„Informacja jaką przekazujemy naszym tradycyjnym partnerom (detalistom) jest taka, że tort robi się coraz większy” – powiedział Bob Iger, dyrektor naczelny Disneya.
Ostatnio Paramount stał się drugą wielką wytwórnią filmową, która zaoferowała swoje filmy w iTunes. Dzięki temu oferta w serwisie powiększyła się ze 100 do około 250 tytułów. Apple ma nadzieję, że do Disneya i Paramount dołączą w niedługim czasie kolejne wytwórnie. Jeśli Paramount osiągnie tak dobre wyniki jak Disney, z pewnością tak się stanie.